... בחינות, לחץ
ממבחנים, חרדת
מבחנים, לחץ לפני
מבחן, טיפול בחרדת בחינות, פחד מכישלון, להצליח
במבחן, התמודדות עם חרדת בחינות ובו יתבאר, מהי חרדת בחינות / פחד
ממבחנים? ואיזה טיפול בחרדת בחינות, הכי מומלץ? ובפשיטות, חרדת
מבחנים היא, לחץ שיש לאדם לפני
מבחן כלשהו. שהאדם מפחד להיכשל
במבחן, ועל ידי זה נוצרת אצל האדם, חרדת
מבחנים. וחלק מהפסיכולוגים / פסיכיאטרים וחבריהם, מנסים לתת לתלמידים עצות שונות של טיפול בחרדת בחינות ולחץ
ממבחנים. וכמובן, שכל העצות האלו, טובות רק באופן חלקי בלבד. אך שום עצה, לא מטפלת בשורש הבעיה באופן מוחלט. וכדי לטפל בחרדת בחינות באמת, לשם כך יש להבין, כיצד באמת נוצרת חרדת בחינות? וכפי שכבר ביארתי מספר פעמים, כאשר ילד נולד, הדבר האחרון שהוא מפחד ממנו, זה להיכשל
במבחן. כי כדי להיכשל
במבחן, לשם כך צריך האדם להיות בעל תודעת הצלחה וכישלון. שהאדם יהיה מסוגל להבדיל, בין כישלון, לבין הצלחה. וכאשר הילד הקטן כמעט ולא מבדיל בכלל, בין טוב לבין רע, הרי שממילא לא שייכת אצלו חרדת בחינות ולחץ לפני
מבחנים וכיו"ב. וכאשר מבקשים מהילד לצייר איזה ציור, הילד מצייר את הציור, כפי מה שהוא רוצה, ולא בדיוק לפי מה ... להיכשל. ושאם הוא יכשל, אז זה יהיה פחות טוב, מאשר אם הוא יצליח וכיו"ב. כך שהילד גדל עם שטיפת מוח רצינית, שעליו להצליח. ושהצלחה היא יותר טובה מאשר כישלון. ושלהיכשל
במבחן, זה פחות טוב ואפילו רע, ביחס להצלחה
במבחן. והילד מטבעו, רוצה גם להרגיש חופשי. אך כדי להצליח
במבחן, לשם כך צריך ללמוד
למבחן. כי אי אפשר להצליח
במבחן, בלי ללמוד
למבחן. וללמוד
למבחן, זה לא ממש מספיק. כי צריך ללמוד ולשנן את החומר של הלימוד. וצריך להכין תרגילים ושיעורי בית. וצריך להעמיק בחומר הלימוד. וצריך לעשות חזרות לפני
המבחן. ובקיצור, צריך להשקיע המון מאמצים, כדי להצליח
במבחן. ומאחר שהילד רוצה חופש, ומאחר שכדי להצליח
במבחן, צריך להשקיע המון מאמץ, שהוא שולל את הרצון של האדם לחופש. ממילא זה אומר, שכדי שהילד יצליח להתגבר על הרצון שלו לחופש, לשם כך הוא צריך לחזק את הרצון שלו, להצליח
במבחן. וכדי להשקיע המון בלימודים, לשם כך האדם צריך לפחד מאוד, שמא הוא לא יצליח בלימודים. כי, כגודל הפחד, ... כדי להשיג את המטרה שלו. כי רצון חזק, יוצר פחד חזק. ומי שממש רוצה איזה דבר, הוא גם ממש מפחד לאבד את הדבר. והוא גם ממש מתאמץ להשיג ולשמור על הדבר. כך, שמאמץ להצליח
במבחן, כרוך ברצון חזק להצליח
במבחן. שהוא עצמו, נובע מחרדה גדולה של האדם, שמא הוא יכשל
במבחן. ונמצא אם כן, כי כל ההתעסקות של האדם עם הלימוד
למבחן, היא עצמה יוצרת אצל האדם לחץ לפני
מבחן וחרדת בחינות. ולחץ
ממבחנים וחרדת בחינות, הם דבר שהוא מחוייב המציאות, ושאי אפשר לברוח ממנו, כל זמן שהאדם רוצה להצליח ב