... קדומות כלשהן. וככל שהאדם מתבגר, כך צורת החשיבה שלו הופכת להיות יותר מקובעת. ובמקום אחר ביארתי, כי הקושי של האדם להיות
מאושר, הוא משום שלהיות
מאושר זה פשוט מידי. כי כדי להיות
מאושר לא צריך לעשות שום דבר מיוחד. ולכן ילדים הם יותר קרובים אל האושר, משום שהם עוד לא התחילו לסבך לעצמם את צורת החשיבה. וכאשר הילד נולד, הוא נולד אל גן ... עדיפה יותר, כי גם לה יש את החסרונות שלה. ואילו לצורת החשיבה של הילד לא היו שום חסרונות, הרי שכל בני האדם היו נשארים
מאושרים כל חייהם, כהמשך לאושר שלהם מגיל צעיר. אלא שצורת החשיבה של הילד, למרות שיש בה יתרונות, יש בה גם חסרונות. כאשר החיסרון העיקרי הוא, אי השימוש בשכל. ... ובנוסף על כך, האדם יכול גם לנתח את נקודת הילד הזאת שבתוכו, באמצעות צורת החשיבה הבוגרת שלו. וכפי שאמרנו, הקושי להיות
מאושר, הוא משום שלהיות
מאושר זה פשוט מידי. וככל שהאדם הופך להיות יותר בוגר, כך הוא משתמש יותר בשכלו, וכך הוא מתקשה יותר להיות
מאושר. וכל אגדות הילדים, הן כולן מדברות אל צורת החשיבה הפשוטה שיש באדם. וכל אגדות הילדים, הן כולן מלאות בהמון רעיונות פילוסופיים עמוקים, שרק מי שמסוגל להתחבר ... אל המציאות כמו שילד קטן מתייחס אליה, ולחוות את האושר הפשוט ואת תחושת ההרמוניה שיש לילדים כאשר הם עדיין קטנים. כי
מאושר הוא זה שהוא לא מחפש את האושר. וילדים קטנים, לא מחפשים את האושר, והם לא מוטרדים ממה שקרה אתמול וממה שיקרה מחר, אלא הם חיים את הרגע וכולי. והשלמות היא ... בוגר, על המשמעות הפסיכולוגית והפילוסופית שיש בתוך אגדת הילדים הזו. כי הילדים שנהנים מאגדות הילדים האלו, הם בני אדם
מאושרים. כי כל סיפורי אגדות הילדים, יש בהם המון מסרים שמדברים לתת המודע של הילד, ושגורמים לו להיות
מאושר. ומי שרוצה להתחבר לנקודת האושר של הילד שבתוכו, עליו להתבונן היטב ולעומק על המשמעות שיש בתוך כל אגדות הילדים. בפרט באגדות שמסתיימות בסוף טוב. כי בכל ... ביטוי, גם את נקודת האדם הבוגר שבו, וגם את נקודת הילד שבו. שאז האדם יכול להיות אדם בוגר בשכלו ובגילו, ועדיין להיות
מאושר כמו ילד קטן, ואפילו בעוצמה חזקה יותר
מאושר של ילד קטן. משום שהשלמות היא חיבור המחשבה של הילד ושל האדם הבוגר. ...