מאמץ עם תועלת רעה, שמשיג את הפך התוצאה הרצויה... רוצה. ובנוסף האדם מתאמץ כדי להשיג את מה שהוא רוצה, למרות שבאמת, הוא רק מרחיק את עצמו ממה שהוא רוצה. ומי שיתבונן פנימה, יראה כי מה שהוא באמת רוצה, זה לרצות את המציאות ולהגיע לשביעות רצון מהמציאות, ... תהיה, אז בצורת המציאות הזאת, הוא ירצה את המציאות כפי מה שהיא. אבל התכלית הסופית היא, שהמציאות תהיה בצורה שהאדם ירצה אותה. כי בסופו של דבר, האדם רוצה, לרצות את המציאות. ולרצות את המציאות באמת, פירושו לרצות גם את זה ... דווקא בצורה מסוימת, הוא תמיד מפחד ולא רוצה שהמציאות תשתנה לצורה אחרת, שאותה הוא פחות רוצה. דהיינו, שהאדם לא רוצה את האפשרות, שהמציאות תשתנה נגד רצונו. ולרצות את המציאות באמת, פירושו שהאדם רוצה גם את ... המציאות. שאז האדם מרוצה מכל המציאות תמיד, ואז הוא באמת רוצה את המציאות. ובכלל זה גם את האפשרות, שהמציאות תשתנה לצורה אחרת. ומנקודה פנימית יותר, על האדם לרצות את כל המציאות, ובכלל זה גם את זה שהוא לא ... רצונו. שזהו בעצם הסבל, שהוא הרצון של האדם. כי הרצון, הוא הסבל, וכל רצון הוא סבל (כי הוא יוצר צמצום של תחושת הטוב, והוא מגביל אותה לצורה כלשהי). ועל האדם לרצות את הרצון שלו, שהוא הסבל שלו. ולרצות את המציאות בשלמות, פירושו, לרצות גם את ... כל רצון הוא רע, ביחס לשלמות. וגם אם הוא מלא, גם אז יש בו גם רע, כי האדם לא רוצה את האפשרות שהמציאות תשתנה וכולי. ובשורה התחתונה, מה שהאדם באמת רוצה, זה לרצות את המציאות באמת כפי מה שהיא ממש. וזה בעצם ... של האדם לשנות את הצורה של המציאות בכל דרך שהיא, בין אם זה שינוי חיצוני וגם אם זה שינוי פנימי, כל רצון לשנות את המציאות, הוא עצמו הפך המטרה הסופית, שהיא לרצות את המציאות כפי מה שהיא. כי בסוף, האדם צריך לרצות את כל המציאות כפי מה שהיא, בשלמות מוחלטת, ... הוא מנסה לשנות אותה. אלא שכל רצון לשנות את המציאות, הוא נוגד את התכלית, שהיא לא לרצות לשנות את המציאות. ולקבל גם את זה, שאתה רוצה לשנות את המציאות. אבל, לרצות את זה באמת, דהיינו, לרצות את זה שחסר לך, וגם את זה שאתה רוצה לשנות את ...