... החל מרובד של עשייה, דהיינו, האדם בוחר מה לעשות בפועל, ועד הרובד של המחשבות, דהיינו, האדם בוחר על מה לחשוב. וגם אפילו רובד של רצון, דהיינו, האדם מעדיף
לרצות דבר אחר יותר מאשר דבר אחר. מי שיתבונן יראה, כי כל בחירה מתחילה ברצון כלשהו. ז"א בחירה אקראית שמתרחשת מעצמה אינה בחירה. לדוגמא: כאשר דבר קורה מעצמו לחלוטין, הרי שלא ... האדם הוא זה שמכריע במה יבחר האדם. האדם אינו יכול לבחור נגד מה שהוא באמת רוצה. אם האדם באמת רוצה X, אין שום דרך בעולם שהוא יבחר בהפך של X, או שהוא יפסיק
לרצות את X. האדם אינו עושה שום דבר שאותו הוא אינו רוצה לעשות. וכך גם האדם אינו יכול לעשות אחרת ממה שהוא רוצה. גם לא לעשות זאת בחירה. ז"א כאשר האדם לא עושה משהו שאותו הוא ... עושה ולעשות דבר אחר, ממילא הסיבה שהוא עושה בכל רגע את מעשיו, היא משום שהוא בכל רגע ורגע בוחר מחדש ורוצה מחדש להמשיך לעשות את מעשיו. בשניה שבה האדם חדל
מלרצות לעשות X, באותו הרגע הוא יפסיק לעשות את X. האדם אינו יכול שלא לעשות את מה שהוא רוצה, אא"כ יש לו רצון אחר גדול יותר לעשות אחרת. האדם אינו יכול לבחור שלא לבחור, משום שגם ... האדם להעמיק ולהתבונן אל תוך עצמו ולנסות להבין מדוע הוא בוחר באפשרות אחת ולא באחרות. על האדם לנסות ולגלות את השורש של הרצון שלו, דהיינו, את הדבר שגורם לו
לרצות בכלל משהו. על האדם לזכור תמיד, כי כשם שהוא בחר לעשות X, כך הוא היה יכול לבחור לעשות Y. על האדם לא לקבל כמובן מאליו את זה שהוא בחר לעשות X, אלא עליו לגלות מדוע הוא בחר לעשות X ולא Y. כשם שהאדם יכול
לרצות X, כך באותה המידה בדיוק הוא היה יכול
לרצות את ההפך. אז מדוע הוא בחר דווקא כך ולא אחרת? על האדם לשאול את עצמו תמיד: מדוע אני פועל דווקא כך ולא אחרת? מדוע אני רוצה דווקא כך ולא אחרת? מדוע הרצון שלי הוא דווקא כזה? מדוע בכלל אני רוצה משהו כלשהו? מדוע אני לא מפסיק
לרצות בכלל לשנות את המציאות? מהיכן מגיע הרצון התמידי להגיע אל הטוב יותר? מה יוצר את הרצונות שלי? מהיכן הרצונות מגיעים? מדוע אני בוחר דווקא בחירות מסוימות ולא אחרת? מי שרוצה ...