... וגם לא ברמה הפנימית. דהיינו, שהאדם לא צריך להפסיק או להתחיל
לרצות דבר כלשהו, והאדם לא צריך לנסות לשנות את הרגשות שלו. וכל שכן, שהאדם לא צריך לשנות את המציאות שחיצונית לו. אבל האדם, כן מוכרח להבין את עצמו באמת ובשלמות. כגון לדוגמא ... שאינה חסרה צורה כלשהי. ואז זו השתוות של אמת, שבה האדם יכול
לרצות צורה מוגדרת ורצון מוגדר, ואעפ"כ להישאר בחוויה של אין סוף רצון שאינו מוגדר כלל. שהצורה והמהות, הם אחד. וכאשר האדם מסלף את דברי החכם האמת, הוא ממציא לעצמו דרך חדשה של ... בבת אחת. דהיינו, שיש לאדם העדר רצון כ"כ גדול, עד שהוא יכול
לרצות ממש, ואפילו ליהנות או לסבול מהרצון שלו, ואעפ"כ הוא בו זמנית, אינו רוצה דבר כלל. וכמובן גם להפך, שיש לאדם רצון כ"כ גדול, עד שהוא רוצה את כל הדברים כולם בבת אחת. ועד שהוא מסוגל
לרצות דבר אחד, יותר מכל שאר הדברים, למרות שבאמת הוא רוצה את כולם תמיד. והאדם סובל, רק בגלל שאין לו מספיק רצון ותאוות. והאדם צריך להיות בעל תאווה כ"כ גדול, עד שהוא יוכל ... ואין שום שינוי ושאלה כלל). והחכם האמת, לא רוצה שהאדם יפסיק
לרצות, אלא שהאדם יתחיל לחוות את הרצון הסופי שלו בדרך חדשה. ואיך? על ידי התבוננות בלבד. שההבנה של האדם, את הרצון שלו עצמו, היא תשנה לאדם את החוויה, של הרצון שלו עצמו. וכאשר ... עבור עצמו, שהוא לא רוצה שום חיסרון כלל, וטוב שכך. אלא, שלא
לרצות שום חיסרון כלל, גם זו הגדרה, שיש בה חיסרון. והתהליך הזה, מתבטא גם באלו שמפרידים את אלוהים מהעולם. ונדמה להם, שהוא אין סופי ללא כל חיסרון. ובאמת, אין סוף, הוא עצמו ...