... יתנהג בדרך כזו או אחרת. ובפועל זה אומר, שעל האדם
לקחת את תכונת האופי שאותה הוא רוצה לשנות, ולפרק אותה לאירועים בודדים, ולנתח אותם אחד אחד לעומק התת המודע. לדוגמא: אדם שרוצה לשנות תכונת אופי של כעס, ורוצה לכעוס פחות או לא לכעוס בכלל. על האדם
לקחת את תכונת האופי של הכעס שלו, ולפרק אותה לאירועים שמהם היא מורכבת. דהיינו, במקום לנסות לשנות את תכונת האופי בבת אחת, לנסות
לקחת אירוע אחד בודד, שאותה תכונת אופי באה בו לידי ביטוי. ולנסות להתבונן על מה שקורה בתת המודע, כאשר אותו אירוע מתרחש. דהיינו, על האדם לא לנסות להפסיק לכעוס בבת אחת. אלא על האדם
לקחת אירוע מאוד ממוקד ומאוד ספציפי שבו הוא כעס, דהיינו, שבו באה לידי ביטוי אותה תכונת אופי שאותה הוא רוצה לשנות. ועל האדם לנסות לפרק ולהבין, את אותו אירוע בפני עצמו. כי כנ"ל, תכונת ... עצמה. אלא היא ביטוי של רצף של אירועים. ועל האדם
לקחת אירוע כלשהו מתוך רצף האירועים, ולגלות, מהיכן הגיעה אותה התנהגות שלו, באותו אירוע ספציפי. ואם האדם יגלה מהיכן הגיעה אותה התנהגות, ממילא האדם מקרב את עצמו לאפשרות לשנות את אותה ... שיש לו באותו הרגע. כגון לדוגמא אדם כעסן. שעליו
לקחת אירוע כלשהו שהוא כעס בו. ועל האדם לשאול את עצמו, למה לכעוס עושה לי טוב ! ז"א, כי ברור מאליו שלכעוס עושה לאדם גם רע. כי אחרת האדם לא היה רוצה לשנות את תכונת האופי של הכעס שלו. ... הפעולה תביא לו יותר תועלת מאשר נזק. והאדם צריך
לקחת אירוע בודד, שאותו הוא היה רוצה לשנות כנ"ל, ולשאול את עצמו: למה ברגע הזה אני עושה את הפעולה הזאת. ו לא לקבל את המחשבה שאומרת, שאני עושה כך כרגע, בגלל תכונת אופי כזו או אחרת. כי ...