... בנימוס, לסרב לאנשים, לסרב בלי לפגוע, לסרב לתת הנחה, לסרב לשלם יותר, לבקש הנחה, לקבל הנחה, לשכנע את המוכר, לשכנע את
הלקוח, לסרב
ללקוח, לסרב למוכר, להגיד לא
ללקוח, לסרב למכור - פרומו כן הלאה. ש: אני רוצה לדעת איך לשלוט ברצונות שלי, סתם. אליעד: נו. ש: אתה הורס לו את ההקלטה אתה לא מבין. ... מעניין אותו או שאתה שואל את עצמך "למה הוא רוצה את מה שהוא רוצה?" ואז אתה מטיל ספק על מה שהוא רוצה ואז הוא פחות רוצה את זה. תראה נגיד לדוגמא
שהלקוח רוצה ממך הנחה, דוגמא
והלקוח אומר לך "אני רוצה הנחה" ואז נגיד, עכשיו הוא רוצה הנחה ואתה לא רוצה לתת לו הנחה נגיד אז מה אתה עושה? אתה צריך או להעביר נושא ... אתה אומר "בוא נבדוק מה הוא רוצה יותר מאשר ההנחה". מה הוא רוצה יותר מההנחה? הוא רוצה להיות בטוח שהמשלוח יגיע בזמן, אם נגיד אני אשאל את
הלקוח "תגיד לי מה חשוב לך יותר לקבל הנחה או להיות בטוח שהמוצר הזה יחזיק להרבה שנים?", "שהמוצר יחזיק להרבה שנים", "אה זה יותר חשוב ... הכסף", "אל תדאג אתם מצליחים, אתה מכרת מספיק, אתה מוכר מספיק, אתה מרוויח מספיק, כאילו אל תדאג אתה תרוויח את זה ממקומות אחרים" או "אני אביא לך
לקוחות אחרים", "אני אביא לך
לקוחות אחרים" זה כאילו "אני אמלא לך את החיסרון בדרך אחרת, אין דרך אחת" וכאילו הוא אומר "אוקי, לא קריטי אני אתן לך הנחה לא יקרה ... את המוצר או מה אתה רוצה את הרווח של 50% או את הרווח של ה20% כאילו מה אתה מעדיף", זה בדיוק אותו דבר. ואותו דבר בדיוק מהכיוון ההפוך נגיד
שהלקוח אומר לך "אין לי כסף", אתה אומר לו "אל תדאג הכסף יבוא ממקום אחר" או שאתה אומר לו "תראה נכון שזה יקר אבל מה אתה מעדיף לא לקנות את המוצר, אתה מעדיף להישאר בלי?", זה בדיוק אותו דבר רק מהכיוון ההפוך שלו. ש: בכל מקרה הכסף יוצא ממה
שהלקוח יעשה. אליעד: לא, בא נגיד שמישהו אומר לך "בכל מקרה אתה תוציא את הכסף על משהו", מה שהוא בעצם אומר "זה לא חסר לך" כאילו הכסף ... רוצה יותר אלא מהשכל של "לא יקרה כלום אם לא יהיה לך את הכסף זה כי בכל מקרה הוא יצא". ראיתם זה בדיוק אותו דבר, שני אנשים המוכר מנסה לשכנע את
הלקוח לשלם יותר,
הלקוח מנסה לשכנע את המוכר לשלם פחות. מה המוכר עושה כדי לשכנע את
הלקוח? שתי דרכים, אחד הוא אומר לו "תראה נכון שזה עולה לך כסף אבל אתה מקבל ככה וככה כי זה חשוב יותר מהכסף", 2. "מה אתה מוטרד מהכסף, נו תשלם עוד 100 שקל מה קרה, תעבוד תרוויח את ה100 שקל במקום אחר מה קרה", זאת וריאציה אחת. עכשיו מהכיוון ההפוך
הלקוח אומר למוכר "תקשיב אם לא תיתן לי את ההנחה אני לא אקנה את זה", כאילו מה הוא אומר לך, הרי מה המוכר אומר לך? "אם לא תיתן לי עוד ... של 100 שקל לא תהיה לך את העסקה, לא תרוויח גם את ה100 שקל שאתה מרוויח גם אחרי ההנחה של ה100 שקל", עכשיו זה ההיפוך של הדבר. עכשיו המוכר אומר
ללקוח "מה אתה דואג על 100 שקל, מה אתה לא יכול להשיג עוד 100 שקל" אז
הלקוח אומר למוכר "מה אתה דואג על 100 שקל, אתה לא יכול להשיג עוד 100 שקל". זה כמו נגיד שאתה בא נגיד למכולת ואז צריכים להחזיר לך עודף ... עכשיו מי ינצח במשחק? ההוא שאצלו זה יותר מחויב, זאת אומרת מי יותר חייב, אתה חייב להשיג את המוצר והוא חייב להשיג את העסקה, אם הוא לא חייב את
הלקוח הוא יכול להגיד
ללקוח "קפוץ", אתה לא רוצה לקפוץ אז אתה חייב להתגמש תלוי מי יותר חזק. ש: כן לפי הצורך. אליעד: הבנו? ...