... איך לרכוש אמון של אנשים איך ליצור הזדהות עם אנשים איך לשכנע
לקוחות וכו'. אז בגדול הרעיון אומר שאם
הלקוח יקנה את המוצר כי
הלקוח חושב שהמוצר יעשה לו טוב,
הלקוח סומך על עצמו כי הוא חושב שהוא רוצה שיהיה לו טוב,
הלקוח לא תמיד סומך על המוכר כי הוא חושב שהמוכר אין לו בהכרח את האינטרס שלו של
הלקוח ולכן אם
הלקוח ירגיש שהמוכר והוא הם "אני" אחד, זאת אומרת שיש להם "אני" משותף והזדהות משותפת תפיסה משותפת אז יש יותר סיכוי
שהלקוח יקנה את המוצר כי כאשר המוכר יגיד לו "המוצר הזה מתאים לך" אז ממילא
הלקוח ירגיש כאילו הוא אמר לעצמו "המוצר הזה מתאים לך". אוקי וזה נוצר על ידי הזדהות האני על ידי השתוות האני, מה זאת אומרת? לגרום
ללקוח לבן אדם השני להרגיש שאתה והוא זה אותו בן אדם. עכשיו לאו דווקא במובן שהוא מזדהה איתך שהוא מבטל את "האני" שלו והופך להיות אתה אלא במובן שאתה מבטל את האני שלך ... על ידי יצירת הזדהות וכו'. איך את זה לדוגמא עושים? אז נגיד
שהלקוח מספר או הבן אדם השני אנחנו יודעים עליו שהוא גר באיזו עיר מסוימת "וואלה גם אני מאותה עיר, איפה למדת? פה ופה גם אני למדתי באותו מקום", לא בקטע של שקר אלא בהנחה נגיד שלמדת באותו מקום "וואלה גם אני למדתי באותו מקום" אז
הלקוח ברגע שמספרים לו על דברים דומים
הלקוח מתחיל להרגיש הזדהות אומר "מה זה כאילו אנחנו די דומים אז אנחנו חושבים באותו ראש אנחנו אותו ראש, אנחנו אותו אני, ברגע שאנחנו אותו אני אז אם אתה אומר לי משהו זה ... בוקר כולם אוכלים ארוחת בוקר נניח, אוקי ולכן אם לדוגמא אתה יודע
שהלקוח אוכל ארוחת בוקר וגם אתה אכלת ארוחת בוקר ותגיד
ללקוח "וואלה גם אני אוכל ארוחות בוקר" מהיבט מסוים אתה כמו
הלקוח. אם לדוגמא נגיד
הלקוח אומר לך "אכלתי היום ארוחת בוקר בבית קפה מסוים" אתה אומר לו "וואלה גם אני אכלתי ארוחת בוקר בבית קפה הזה" זה לדוגמא דווקא כן יוצר קרבה עם
הלקוח. אבל מה שאני בעצם רוצה לחדד פה שהדרך הכי טוב ליצור כימיה עם
הלקוח, ליצור קרבה עם
הלקוח היא באמצעות שמזדהים איתו ומגלים אמפתיה ומגלים השתוות דווקא בדברים שבהם
הלקוח הוא הכי יוצא דופן, לדוגמא נגיד
שהלקוח הוא כל דבר שכל אחד יחשוב איזה משהו שאך ורק
הלקוח הוא כזה, הוא נשוי בדיוק אח שלו לזה והוא נשוי לזה בדיוק איזה קונסטרוקציה מסוימת שגם אתה בדיוק כמוהו. אוקי בדברים כאלה אם מצליחים למצוא במה
הלקוח שונה משאר האנשים, לא באופן כללי "הוא גר פה? גם אני גר פה" לא, מעבר לזה לא במקום זה מעבר לזה או להתמקד במהותי יותר, לשאול מה מייחד את
הלקוח איזה דברים יש לכמה שפחות אנשים ויש אותם רק
ללקוח, תכונות מאפיינות שבאופן יחסי בהן
הלקוח שונה משאר האוכלוסייה ובהן תנסה להראות
ללקוח שאתה דומה, למה זה ירכוש את האמון שלו עוד יותר. כמובן שלא לשדר
ללקוח שאתה שונה ממנו, אם אתה שונה ממנו בפרט בדברים שהוא דומה לכולם, אם אתה שונה ממנו בדברים שהוא עצמו מבין שהוא שונה מכולם אז זה אולי לגיטימי בעיני
הלקוח דהיינו, זה פחות מפריע ליצירת ההזדהות עם ה