... מה זה שקר? להאמין במוצר של עצמך, לומר
ללקוח את האמת, לשכנע
לקוחות, לרמות
לקוחות, לרמות את
הלקוח, לשקר את
הלקוח, מניפולציה טובה, מניפולציה רעה, מחליק שיער - פרומו על מה אנחנו מדברים? אני אנסה להזכיר לך מה אני אמרתי ואז אתה תבין מה אתה שאלת. אני אמרתי שהיא יכולה ... לא צריכה לחשוש מכך שהיא משקרת אותם בגלל שאם
הלקוח מאמין לה אז זה אומר שהוא גם חשב על זה קודם. לדוגמא, אני אתן דוגמא נגיד שיש לך מוצר שיש לו יתרונות וחסרונות, נגיד לעשן סיגריות זה טוב סבבה, עכשיו אתה מוכר ... בא נלך לרמה היחסית, ברמה היחסית כשאתה מוכר משהו
ללקוח אל תשקר לו, למה אל תשקר לו? כי לשקר זה רע ולהגיד את האמת זה טוב, מי אמר? השכל אומר, הדברים ברורים, האם אתה רוצה שישקרו לך? לא, אתה רוצה שיגידו לך את האמת? ... זה העולם היחסי שלנו. עכשיו אנחנו מדברים על שכנוע
לקוחות, על לשכנע
לקוחות, עכשיו תתרכז טוב טוב, אם אתה מציג
ללקוח "שקר זה לא טוב", עכשיו מה זה שקר? שקר זה כשאתה לוקח משהו יחסי ומציג אותו כמוחלט. לדוגמא, נגיד שיש מוצר שיש בו יתרונות וחסרונות ואתה גורם
ללקוח לחשוב שיש בו רק יתרונות בלי חסרונות, מה שאני דיברתי עם אותה בחורה והיא אמרה "זה לא שורף את השיער", אמרתי לה "אבל מה האמת?", תגידי "נכון זה שורף את השיער ... אותו כיחסי, נכון שאתה אומר "הוא" ואתה אומר
ללקוח "תסתכל רק עליו" אבל זה לא מתוך מקום של אבסולוטי, מתוך מקום של נכון שיש יתרונות וחסרונות אבל בוא נזדהה עם המחשבה שאומרת "שהיתרונות האלה עדיפים על ... הבדל בין מוחלט ליחסי אז אם אתה מנסה למכור מוצר
ללקוח ולהגיד לו "תקשיב זה רק משהו מסוים" אז אתה משקר אותו כי זה לא אמת אלא אם כן זה נכון מצד ההגדרה שלו אבל זה סיפור אחר. אבל אם אתה אומר לו "יש יתרונות ... כי אין לך שיער חלק" זה לא שקר, מה שאמרתי לה
שהלקוחה עצמה חושבת שזה נכון. ש: כן הנקודה הזאת ברורה לי מה איך אנשים חשבו על זה אני לא מבין, כי כיוון שיש מחשבה כזאתי? אליעד: כן כי בסוף היא קיבלה את זה, היא ... חשבה, היא כבר חשבה את זה קודם. עכשיו אם הבחורה,
לקוחה חושבת "למה אני לא מוצאת גבר? כי אין לי שיער חלק" ואתה תקצין את זה ותגיד "את יודעת רק בגלל שאין לך שיער חלק את לא מוצאת גבר ואם יהיה לך שיער חלק את ישר ... ולהפוך אותו למחויב. אבל אם אתה משתף פעולה עם
הלקוח, הוא מעמיד פנים שאם יהיה לו רכב הוא יהיה יותר מאושר, שניהם יודעים שזה שקר, אתה אומר לו "אבל בסדר, אתה יודע כמה מאושר תהיה ברכב החדש" אבל כולם יודעים שזה ... כלום" שקר, אבל אם אתה כאילו לוקח את המחשבה של
הלקוח שהיא לא בהכרח הגיונית אבל היא אפשרית והוא עצמו חושב שהיא נכונה, ואתה עוד לוקח את מה שהוא אמר ואתה עוד חוזר על מה שהוא אמר באופן יחסי, והוא לא מציג את זה ... על כל דבר שאפשר לחשוב עליו אבל באופן ספציפי אותה
לקוחה ספציפית היא גם חושבת ככה, אחרת היא לא הייתה באה לקנות את המוצר. למה אתה חושב, פתאום החליטה שהיא רוצה להחליק את השיער, סתם פתאום קמה בבוקר אמרה "בוא נחליק ...