... / שכנוע / רטוריקה - איך לעשות מניפולציה על תת המודע של האדם? איך ליצור התניה סמויה? איך להפוך טענה יחסית לטענה
מוחלטת? איך לשכנע מישהו לעשות מה שאתה רוצה? וכאן אבאר עוד דרך ועוד שיטת שכנוע ומניפולציה, איך באפשרותך לשתול מחשבות בתת המודע של אדם אחר, ולגרום לו לעשות את מה שאתה רוצה שהוא ... של האדם במערכת הדימויים שלו, ויוצרים אצלו הקבלה שגויה ואנלוגיה שגויה, בין מושגים שהוא בטוח לגביהם, לבין מושגים שהוא לא בטוח לגביהם ושהוא צריך
לקבל החלטה בקשר אליהם. לדוגמא: נניח שיש לאדם ספק האם לעשות דבר כלשהו, כגון לדוגמא האם לחסוך כסף או לבזבז כסף. ונניח שברצונך לשכנע את האדם לחסוך את הכסף. עכשיו, הדרך הרגילה ... לשכנע, את הקשר היחסי שיש, בין מה שאתה רוצה שהוא יעשה, לבין מה שהוא חושב שזה טוב בעיניו. אבל, התחכום הוא, שעליך להציג בפניו את הקשר היחסי, בצורה
מוחלטת ואובייקטיבית. ז"א שעליך לשאול את עצמך, כיצד זה שהאדם יעשה X, כיצד זה בעצם בצורה יחסית אומר עליו משהו שהוא רוצה לחשוב על עצמו. וכיצד זה שהוא לא יעשה את X,כיצד זה אומר עליו ... הדבר הטוב ביותר בעיניו, לבין הדבר שאתה רוצה שהוא יחשוב שהוא טוב. אבל כאשר אתה עושה זאת, המניפולציה היא בכך שאתה מציג בפניו את הקשר היחסי, כקשר
מוחלט. ז"א שאתה בעצם לוקח טענות יחסיות, דהיינו, טענות שנכונות באופן יחסי, שבעצם מבטאות קשר יחסי, בין הפעולה של האדם, לבין הערך שאיתו הוא מזדהה. ואתה מציג בפניו את הקשר היחסי, בתור קשר
מוחלט, בצורה של טענות
מוחלטות. לדוגמא: קיים קשר יחסי, בין גירוש עובדים זרים לבין אכזריות. טענה יחסית אומרת ש: אם תגרש עובדים זרים, אז באופן יחסי זה אומר שאתה אדם אכזר. למה? כי גירוש עובדים זרים, מבטא ... יחסי סוג של אכזריות. למרות שבו זמנית, הוא גם מבטא רחמנות שלך, על אותם אינטרסים שלמענם אתה מגרש את העובדים הזרים. ולטעון טענה יחסית בתור טענה
מוחלטת, זה אומר לומר: אם תגרש עובדים זרים, אתה אדם אכזר! שאז בעצם לוקחים דבר שהוא נכון באופן יחסי, ומציגים אותו באופן
מוחלט. שזאת כמובן סוג של מניפולציה. שהאדם לוקח דבר שהוא נכון בצורה יחסית, ומציג אותו כאילו הוא נכון בצורה
מוחלטת. ונסכם: אחת הדרכים לעשות מניפולציה על אנשים כדי לשכנע אותם, היא על ידי זה שאתה לוקח את הדבר שנתפש בעיני השומע כדבר שהוא מחוייב טוב, דהיינו, שהוא בטוח שהוא טוב, ואתה מוצא את הקשר היחסי שיש, בין הדבר שאתה רוצה שהוא יעשה, לבין אותו הדבר הטוב. ואתה מציג בפניו את הקשר בצורה
מוחלטת. וכמובן גם להפך. שאתה לוקח את הדבר שנתפש בעיני השומע כדבר שהוא מחוייב רע, דהיינו, שהוא בטוח שהוא רע, ואתה מוצא את הקשר היחסי שיש, בין הדבר שאתה רוצה שהוא לא יעשה, לבין אותו הדבר הרע. ואתה מציג בפניו את הקשר בצורה
מוחלטת ולא רק בצורה יחסית. וכמובן שצריך לדעת לעשות זאת בצורה משכנעת, שהקשר היחסי יראה מספיק חזק כדי להיראות קשר
מוחלט. וצריך גם לדעת איך לגרום לאדם לקחת רעיון יחסי, ולהתייחס אליו כאל רעיון
מוחלט. ואת כל זה, אני מסביר במקומות אחרים. ואתה, כשאתה משתכנע ברעיון כלשהו שהוא טוב או רע, האם הוא באמת טוב או רע באופן
מוחלט? ואולי הוא טוב / רע רק באופן יחסי? והאם הוא טוב / רע בפני עצמו? ואולי עשו עליך מניפולציה? ...