איך לכתוב תסריט לסרט? איך לכתוב ספר? איך לכתוב מאמר? איך לכתוב עלילה? איך לבנות עלילה? איך להכין מצגת? איך להכין נאום? איך נראה תסריט? איך כותבים תסריט? איך לפתח תסריט? איך בונים מצגת? איך להכין פרזנטציה?... תסריט? איך כותבים תסריט? איך לפתח תסריט? איך בונים מצגת? איך להכין פרזנטציה? וכאן אבאר, שיטה פרקטית יעילה ונכונה, איך באמת לכתוב תסריט בצורה מובנית ואיך לשלוט בתסריט שלך, במובן שתוכל להחליט איזה דברים לפתח יותר ואיזה פחות. ... מאכלסים שם את הבניין. וכאשר באים לתכנן תסריט, אז קודם כל צריכים להגדיר במילה אחת או שתי מילים, על מה התסריט. לדוגמא, תסריט דרמה, תסריט אימה, תסריט קומדיית אימה בדיונית. דהיינו, קודם כל להחליט לאיזה זאנר שייך התסריט שאתה רוצה לכתוב. ולצורך העניין ניקח תסריט ונחליט שהוא יעסוק בנושא של דרמה. עכשיו נשאל את ... לשלב שהעץ נראה כישות אחת של עץ. והגזע הראשי של העץ שלנו, הוא דרמה . וממנו מתפתח ענף / גזע ראשי בשם דרמה משפחתית. ונציג את זה בצורת התרשים הבאה: 1.דרמה >> משפחתית אוסיף כי ניתן לדוגמא להחליט שהדרמה תהיה שייכת לשני ענפים. כגון, דרמה משפחתית + דרמה עסקית. ואז מבחינת תרשים נציג את זה בצורה של: 1.דרמה 1.1.משפחתית 1.2.עסקית כמו כן אוסיף שבאפשרותנו להחליט ששתי העלילות המרכזיות של העץ של ... שבו מספר עלילות מתחברות אחת עם השניה, אז ראשית נפתח את המבנה הבסיסי של כל אחת מהעלילות בפני עצמה. ורק אחר כך ננסה לשזור את העלילות אחת עם השניה, לעלילה יותר מורכבת. ולצורך הדוגמא כאן, נחליט שנעסוק בעלילה אחת, ולא בשתי עלילות או ... לחבר מספר עלילות במקביל. אז לצורך העניין התסריט שלנו נראה כך: 1.דרמה >> משפחתית דהיינו, הגזע הראשי של העץ שלנו הוא דרמה משפחתית. ועכשיו נתחיל לבנות את הענפים של העץ. אז עכשיו עלינו להחליט לאיזה כיוון אנחנו רוצים לקחת את ... 1.1.3.חתונה 1.1.4.ילדים 1.2.גירושין ועכשיו נתחיל לפתח פנימה את התהליך שבו הם נפגשים, לתתי תהליכים נוספים. ונשאל את עצמנו, מה אנחנו רוצים לספר על איך הם נפגשו. אז מכאן יהיה הגיוני לדוגמא להחליט, על השלבים הבאים: 1- הכרות עם ... שלהם. ונציג את זה כך: 1.דרמה משפחתית 1.1.התאהבות 1.1.1.נפגשים 1.1.1.1.הכרות עם הדמויות 1.1.1.2.תהליך ההכרות 1.1.2.מתחילים לצאת 1.1.3.חתונה 1.1.4.ילדים 1.2.גירושין וכאן נוכל לדוגמא להחליט על 2 דמויות בשם גון + רונית, ונרצה ... של רונית וכיו"ב נעשה גם לדמות של רונית, לפי ההקשר. ואסביר ואדגיש. אני כרגע לא עוסק כאן, באיך להפוך את התסריט למעניין ולמסקרן. שזה עניין בפני עצמו שצריך לדעת אותו. אני גם לא עוסק כאן באיך להחליט מה לכתוב בתסריט ובאיך לפתח את ... רדודות בענפים אחרים. וככה בעצם העלילה תצא לנו יותר הגיונית ויותר קשורה כעץ אחד. ובנוסף, זה גם יוודא שלא נזלוג יותר מידי לפרטים על משהו מסוים שולי, בתוך העלילה הכללית. דהיינו: אם לדוגמא החלטנו שמדובר על עלילת דרמה משפחתית ... אז לפני שניכנס לפתח את תתי הענפים כמו שעשינו קודם, לפני כן, ניכנס לרמת עומק בסיסית יותר לכל רוחב העלילה באופן כללי. דהיינו, נפרט קצת יותר בצורה רוחבית, על כל התסריט כולו. לדוגמא, נחליט שאנחנו רוצים לספר על תהליך התאהבות מאוד ... 1.3.1.3.רצון לאתגר את הזוגיות 1.3.1.4.תסביך רוחני זוגי 1.3.1.5.טראומה מהעבר 1.3.2.איך הגבר (לדוגמא) הכיר את הבחורה שאיתה הוא בגד 1.3.2.1.מי פיתה את מי 1.3.2.1.1.הגבר הכיר מישהי נשואה והחליט לפתות אותה 1.3.2.2.מי יזם את הבגידה ... מבגידה 1.4.גירושין 1.4.1.נפרט איך האשה גילתה סופית על הבגידה 1.4.2.הולכים לטיפול זוגי ואישי 1.4.3.הטיפול מצליח 1.4.4.האשה עם טראומה ולא מסוגלת לסלוח 1.4.5.גם האישה בוגדת 1.4.6.הגבר מחליט על גירושין 1.5.שנאה 1.5.1.האהבה הופכת ... מתערבות 1.5.4.וזה נגמר בצורה של... ומה בעצם ראינו כאן, שבעצם נכנסנו קצת יותר פנימה בכל אחד ואחד מהענפים. וככה יש לנו תמונה כללית להבין ולראות מה קורה כאן. ועכשיו אנחנו יכולים להחליט אחרי שאנחנו רואים את התמונה הכללית ...