... אותו בפוזיציה. ש: "האם" זה או יכול או שזה לא יכול. יש "אתה יכול" ועוד כמה באוויר. אליעד: יפה, כמה שהוא אומר לך, הוא אומר לך בוודאי שאתם יכולים. זה משפט די מטופש,
למה זה משפט די מטופש? כי אין מאחוריו שום נימוק. אם אתה אומר תגיד לי האם, כמו לדוגמא, האם אני קיים? מזאת אומרת בוודאי שאתה קיים. עכשיו
למה זה משפט שלא אומר כלום? כי אם באמת יש שאלה האם אני קיים אז המשפט מוודא שאתה קיים לא אומר כלום. אם אתה אומר לבן אדם "האם משהו ... אמרתי לך לא להסתכל על העט? את רואה אותו? ש: אני הסתכלתי, כן. אליעד: אל תראי אותו, את רואה אותו? מסקנה המילה "אל" לא אפקטיבית. המוח לא תופס את המילה "אל" או "לא".
למה זה "קישקושציה"? טוב, מישהו הבין את ההוכחה? הוכחה, עובדה, הנה אמרתי לך את המילה "לא" קרה "כן", הגעתי למסקנה המוח שלך לא תופס את ... למרות שהוא לא באמת התכוון לזה. אבל אחר כך "הקצרה" שלו הייתה, כשהוא אמר לדוגמא, כשאמא אומרת לילד שלה "אל תרביץ לאחיך או משהו כזה, או אל תאכל מהרצפה, את יודעת
למה זה לא עובד? כי אמרת לו את המילה אל". אז זה כבר לא נכון, זה לא נכון זה לא קשור. כי הוא כבר ניסה לגזור מכך שאני אומר לך "אל ... מה היא אמרה? יש בזה משהו. נכון שאתה מסכים שיש בזה משהו? אל תתעלם מזה. כאילו, למה אתה מתעלם מזה? אבל לא התעלמתי מזה. ש: אז סליחה, יש בזה משהו אתה יכול להסביר
למה זה כן עובד כאילו מהבחינה שאומרת לך למשל. אליעד: אנחנו הסברנו את זה אבל. לא, המטרה פה הייתה להסביר משהו אחר. המטרה פה הייתה למה ... אומר לא, כרגע אולי הוא עושה את זה מתוך הרגל ואתה רוצה שהוא יעשה את זה מתוך שהוא יחשוב שזה מחויב לעשות את זה. עכשיו, כדי להגיד לו שזה מחויב אתה צריך לשכנע אותו
למה זה מחויב. אם שכנעת אותו
למה זה מחויב בעצם נתת ספק אולי זה בעצם לא באמת אפשרי. אז מה עושים? בסופו של דבר עוד פעם צריך לעשות הסתברות. מה אתה חושב שיש יותר ...