... שלו ולהגדיל את הסיכוי שלו לשכנע בשכנוע עקיף כל מיני רעיונות שונים מה שהוא צריך לעשות זה לקחת את הדברים שהוא בעצמו חושב שהם נכונים ולשאול את עצמו
"למה אני חושב שזה נכון, מי אמר אולי זה לא כך אולי זה הפוך, מי החליט אולי זה הפוך". בן אדם חושב שטוב שזה שככה וככה זה טוב זה ושככה וככה זה רע, זה שככה וככה זה חכם וזה זה טיפש, בן אדם צריך לשאול את עצמו
"למה אני חושב את זה?" שירשום על נייר "כי ככה וככה", עכשיו הוא צריך לשאול את עצמו "רגע ולמה ככה וככה, מי אמר שככה וככה מי אמר שזה נכון, אולי זה גם לא נכון? מה זאת אומרת זה נכון ... אחורה ואחורה. ככל שבן אדם עושה את זה יותר, ככל שבן אדם בודק יותר את ההנחות יסוד של עצמו בן אדם בודק "למה אני עצמי חושב ככה וככה? בגלל זה וזה,
ולמה אני חושב זה וזה? אולי זה וזה לא נכון, מי אמר שזה נכון אולי ההפך הוא הנכון. אולי, מה אני חושב? נכון, אולי הפוך אולי זה בדיוק הפוך". ככל שבן אדם בודק יותר את הדברים האלה הוא ... הזה? יפה הרעיונות האלה אז בוא נקדם את הרעיונות האלה ואז נמכור לו את הרעיון ההוא". עכשיו עוד דבר שצריך לשים לב בנושא הזה, כאשר בן אדם שואל את עצמו
"למה אני חושב ככה וככה?" ואז הוא מקבל "אני חושב ככה וככה כי ככה וככה" מסיבות כאלה ואחרות לכן חושב ככה וככה. עכשיו בן אדם צריך לשאול את עצמו את השאלה הבאה, זה דומה למה שאמרתי ... בכמה דרכים, אולי אפשר להסיק ממנה כמה מסקנות" וכו'. בשורה התחתונה ככל שבן אדם לוקח יותר מסקנות שהוא בכבודו ובעצמו חושב שהן נכונות ושואל את עצמו
"למה אני חושב שהן נכונות, מה ההנחות יסוד שלי, מה האמונות שאני מאמין בהן שגורמים לי בתת מודע שלי שגורמים לי לחשוב שמשהו מסוים נכון?". ואז הוא לוקח את האמונות האלה ושואל "ומי אמר ... חושב ככה? כי הוא לא מבין, למה הוא עושה את זה? כי הוא משוגע?", במקום זה לא לעשות את זה, במקום זה מה שצריך לעשות זה לשאול "למה הוא חושב את זה ואת זה,
למה אני חושב אחרת, למה הוא חושב ככה? כי ככה וככה. ולמה הוא חושב ככה זה שהוא חושב את זה ואת זה, זה מחייב אותו להסיק את המסקנה הזאת, מה אין לו בחירה חופשית הוא לא יכול בכל זאת ...