... היא למען יצירת טוב, אז מדוע צריך ליצור גם רע. הרי היה אפשר מראש
ליצור מציאות שבה יש רק טוב. ומכך שיש במציאות שלנו גם רע וגם טוב, מכך ניתן להבין שהתכלית של המציאות היא למען יצירת רע בדיוק כמו ... היא שאם באמת הרע נוצר כדי להגדיר וליצור טוב, הרי שמראש היה אפשר
ליצור מציאות שיהיה בה רק טוב מסוג כזה שלא צריך ליצור רע כדי שירגישו טוב. ז"א כמו שעכשיו אפשר לומר שהאדם יודע להעריך את הטוב בגלל הרע ואת האור בגלל החושך, הרי שמראש היה אפשר
ליצור מציאות שבה בני האדם יוכלו להעריך את האור ואת הטוב, גם בלי שיהיה בעולם חושך ורע. ז"א נניח באמת שהרע נוצר כדי שהאדם יוכל ... ואם באמת בנקודת ההתחלה היה רצון לעשות טוב, א"כ היה ראוי יותר
ליצור מציאות כזו שבה יש רק טוב, ושכולם נהנים מהטוב גם בלי להצטרך להרגיש רע. והרי בכל זאת יש רע, וא"כ כנראה שיש תכלית בעצם קיומו של ...