... לשקר שום קיום כלל. כי שם באותה רמת תודעה, גם אם האדם יחליט שהוא רוצה לשקר וינסה לומר שקר כלשהו או
לחשוב שקר כלשהו, הוא לא יוכל לעשות זאת. כי יש אמת כ"כ גדולה, עד שלא רק שהאדם לא יכול אפילו להטיל ספק באמיתותה, אלא שגם אם האדם ינסה בכל כוחו לשקר ... וגם אם נדמה לאדם וגם אם הוא בטוח שהוא הגיע לאמת, הרי שעדיין מבחינה עקרונית, יש לו את יכולת הבחירה
לחשוב אחרת ממה שהוא חושב. וגם אם האדם עצמו בטוח שהוא הגיע אל האמת, הרי שעדיין קיימות בעולם עוד דעות אחרות וצורות מחשבה אחרות שאומרות את ההפך של ... האמת האמיתית של המציאות, היא דבר אחר לגמרי. וכאשר האדם מגיע לאמת האמיתית של המציאות, גם אם הוא ינסה
לחשוב את ההפך של מה שהוא הבין, גם אז הוא יראה תמיד רק את האמת. כי האמת שם היא כ"כ גדולה, עד שבתפישת האמת של השכל הגדול במעלה, שם האדם לא מסוגל
לחשוב על שום דבר שהוא לא האמת האחת. ושם באותה תפישת מציאות, האדם רואה ומגלה את נקודת האמת שיש בכל הדעות השונות שיש בעולם, שהיא האמת האחת. כי לכל אחד יש את האמת שלו. אבל כל זמן שהאדם מבין שיש מישהו אחר כלשהו בעולם, שיכול אפילו תיאורטית
לחשוב אחרת ממה שהוא חושב, הרי שהאדם עוד לא הגיע לאמת הפנימית של המציאות. כי האמת הפנימית של המציאות נמצאת בכל דבר. ואף אחד בעולם לא יכול לשקר ... אל האמת האמיתית. כי במקום של האמת האמיתית, אין שום שקר כלל. וכל זמן שהאדם נמצא בתודעה שבה הוא מסוגל
לחשוב על שקר כלשהו, הרי שהתודעה ויכולת התפישה של האדם היא עוד לא מסוגלת לתפוש את האמת האחת. כי כל זמן שהאדם מסוגל גם לשקר /
לחשוב על דבר שקר שהוא לא האמת המדויקת ביותר, הרי שיש באדם עצמו עדיין גם שקר, והרי שגם תפישת האמת של האדם היא עדיין לא האמת האחת של המציאות. ורק ... מגיע אליה, לא היה לך את הספק האם הגעת אליה, וגם לא יכולת לשאול האם כבר הגעת אליה, ואפילו לא יכולת
לחשוב על האפשרות שאולי אתה טועה, ואפילו לא יכולת
לחשוב שום מחשבה שהיא שונה מהאמת שאותה אתה יודע. ולכן, העצה היעוצה היא, פשוט להמשיך לחפש את האמת. ולשאול תמיד אולי ההפך הוא הנכון? כי אולי דווקא ...