לחיות את הרגע - למה כן / לא
לחיות את הרגע? הרצאה על
לחיות את הרגע. למה כן / לא
לחיות את הרגע? ועוד. הרבה מדברים או מסבירים איך ולמה
לחיות את הרגע, וכדי שלא יהיה בנאלי, נדבר הפעם דווקא על למה לא
לחיות את הרגע. החשיבה של
לחיות את הרגע היא גם שגויה, אבל גם יש בה טוב ונסביר בהמשך, אך אף על פי כן נסביר למה אדם לא צריך
לחיות את הרגע. אם אדם יסתכל היטב על המהות, אדם יבין למה לא
לחיות את הרגע, ובעצם אדם בכלל לא צריך לעשות דבר זה או אחר. וזאת כיוון שהמציאות כמציאות היא מכילה בתוכה את כל הכוחות, היא ... נכון, כיוון שיש צדדים שכן משנה מה היה או מה יהיה. ונסביר למה מבחינה פרקטית גם אם מישהו יגיד שהוא חי רק את הרגע, הוא לא באמת יכול
לחיות רק את הרגע ותכף נסביר למה. וגם אדם צריך לזכור שהמציאות היא סך כל הכוחות, ואדם צריך לדעת גם
לחיות את הרגע וגם לא
לחיות את הרגע. ורצוי מאד שזה יהיה בשלמות, גם
לחיות את הרגע בשלמות, ובו בזמן לא
לחיות את הרגע. ואם נבין מה היא המציאות, אם ניקח רגע של מציאות, ניקח את כל הרגעים שבעולם, ונחשוב שהם סרט, ומתוך הסרט ניקח ... לא טוב, לא רע, לא רצון עצמי וכדומה, זאת אומרת שהיה בה סתם מציאות. ואף על פי כן, במציאות שלנו כן יש משמעות וכולי. ואדם לא יכול
לחיות את הרגע, בעוד יש לו מחשבה אחת קטנה, הוא לא יכול
לחיות את הרגע, נגיד שהאדם חושב על המילה שולחן, או כסא, הוא לא יכול
לחיות את הרגע. כי אם נשאל אותו אם הוא חווה את המילה שולחן וכיסא כאותו הדבר, הוא יגיד שהוא חווה אותם אחרת. ונגיד שבא אדם ... אין לו משמעות לאני שלו, רק אחר כך מלמדים אותו, זה אני זה לא אני וכו' וברגע שאדם אומר את המילה אני הוא מיחס משמעות לעבר ולאני שלו.
לחיות את הרגע, פירושו
לחיות מחוץ לזמן, אין כלום, יש רק את הרגע הזה. וכשבן אדם אומר אני, או חושב כל מחשבה אחרת, הוא בעצם יוצר זמן. כי אם יש ... יש רק את הרגע הזה, והתודעה של האדם ישנה רק ברגע הזה, אז בעצם אין אני ואין כלום, ומי שיתבונן יבין את הנאמר. כמו כן יש גם חסרונות ללא
לחיות רק את הרגע, כי כשאדם לא חי את הרגע הוא אף פעם לא מרוצה, כי תמיד יהיו לו רצונות, ותמיד יהיה מוטרד ממה שהיה או ... אבל, יש שם משהו, וכשבן אדם יהיה שם, הוא יבין שזה טוב. כי ברגע, אין טרדות מה יהיה או מה היה יש שקט נפשי, שלמות. כך שיש יתרונות גם
בלחיות את הרגע, וגם בלא
לחיות את הרגע. והשאלה הנשאלת היא מה עושים. כפי שנאמר אדם צריך
לחיות גם וגם, גם שיהיה רצון וגם בלי רצון. שיהיה לאדם דבר והיפוכו, ואיך עושים זאת, על ידי כפי שנאמר שוב, על ידי אמת, ... עם האחדות של העולם, כי בעולם יש תערובת של האחדות והנפרדות, ועל ידי הבנה זו יוצר האדם כלי רגשי להכיל דבר והיפוכו, ואז האדם יכול
לחיות את הרגע, וגם
לחיות בתחושה של זמן, כלומר, לא את הרגע. גם להגיד ימין ושמאל זו הפרדה, כי צריך זמן להפריד בין ימין ושמאל. ואם אדם יחיה את הרגע אין תחושת זמן או מקום. וכשאדם מפנים ומבין את האחדות והנפרדות שקימות בו זמנית, הוא יכול להכיל רגשית את ההבנה, שהוא יכול גם
לחיות את הרגע וגם לא
לחיות את הרגע, בו זמנית. כי הנפרדות, היא נפרדות בשלמות, והאחדות, היא אחדות בשלמות, הוא יגיע להבנה שלמרות שהן נפרדות האחדות והנפרדות, הן אחד, ואז בו זמנית יוכל
לחיות את הרגע, וגם את הזמן. ...