... על ידי זה נוצר סבל וכולי. ועניין התלות הרגשית והיתרונות והחסרונות שלו, כבר ביארתי במקום אחר. וכאן ננסה לדון ברעיון שאומר שהעולם הזה הוא סוג של חלום, ועל האדם
להתעורר מהחלום וכולי. ואם נתבונן היטב בעניין, נראה כי הניסיון של האדם
להתעורר מהחלום שנדמה לו שהוא נמצא בו, הוא ניסיון חסר משמעות מכמה סיבות. והסיבה הראשונה היא, כי אם נאמר שהאדם הוא בתוך חלום, הרי שגם זה שנדמה לאדם שהוא צריך
להתעורר מחלום, גם זה עצמו חלום. ואם האדם מתעסק באיך
להתעורר מהחלום, הרי שהוא בעצם יוצר פעילות נוספת בתוך החלום, והוא בעצם מחזק את החלום. כך שגם אם נאמר שהאדם נמצא בתוך חלום, הרי שאם האדם רוצה
להתעורר מהחלום, אז עליו פשוט לנסות להפסיק
להתעורר מהחלום. כי עצם המלחמה של האדם במצב שבו הוא נמצא, היא עצמה רק מחזקת ומסבכת את החלום שבו הוא נמצא. ומי שרוצה
להתעורר מהחלום, עליו פשוט לשתוק ולתת לדברים לקרות מעצמם. ובנוסף על כך, על האדם להבין שהחלום שנדמה לו שהוא רק חלום, הוא לא סתם חלום, אלא הוא המציאות. ... צרות נוספות. אלא מה? אז מה עושים עם כל הדברים שלא מוצאים חן בעיני האדם? ואם נתבונן היטב בעניין נראה, כי כל המחשבה של האדם שהעולם שלנו הוא רק חלום, ושהאדם צריך
להתעורר מהשינה שלו אל איזה מציאות אחרת כלשהי, הרי שכל העניין הזה יש לו שורש. והשורש הוא שהאדם עוד לא מצא את הדרך ליהנות מכל דבר. כי בכל דבר ודבר שיש ... הוא אשליה או דמיון שקרי, בכל דבר ודבר שיש בעולם, יש בו טוב כלשהו. ומי שהוא מוצא את הטוב שיש בכל דבר, הוא נהנה מהחיים שלו כמו גן עדן ממש. והוא לחלוטין לא רוצה
להתעורר מהחלום המתוק שבו הוא נמצא. כי כאשר האדם חולם חלום מפחיד של חרדה ואימה, הדבר הזה גורם לכך שהאדם רוצה
להתעורר ולגלות שהכל זה רק חלום. אבל כאשר האדם חולם איזה חלום מתוק ונעים, האדם אדרבה רוצה להמשיך ולחלום את החלום הנעים. והאדם מתאכזב לגלות שזה רק ... שיש בכל דבר. כי בכל דבר שיש בעולם יש בו טוב. ומי שמוצא את הטוב שיש בכל דבר, על ידי זה חיים שלו הופכים להיות מתוקים כמו חלום מתוק. ועל ידי זה האדם משתחרר מהרצון
להתעורר מהחלום, ומבחינתו של האדם, שהחלום רק ימשיך וכולי. ובהמשך של הנ"ל נתייחס בקצרה לעניין של האדם שנאחז בדברים שמשתנים כל הזמן. ושורש העניין הוא, ...