... בד"כ הוא נמצא בעמדת התגוננות. ולא משנה כמה ינסו להסביר לו את הצד השני, הוא מבחינתו, תמיד יאחז בנקודת האמת שיש בתוך הרעיון שלו, בלי
להתייחס לצד השני. וגם אם הוא לא ממש מבין את עצמו, העיקר מבחינתו הוא, שבתוכו הוא מרגיש שיש בדבריו נקודת אמת כלשהי. ושעליה הוא לא רוצה לוותר. והאמת היא, שהוא לא צריך לוותר על נקודת ... שרומסים אותו, ולא לחשוש שאולי לא מבינים אותו, אלא במקום זה להתחיל להתייחס אל הדברים ברצינות. כאשר נקודת ההתחלה היא, שהוא מתחיל
להתייחס לעצמו בצורה רצינית יותר, ומנסה להבין את עצמו טוב יותר. כי לפעמים הטיפש מתעקש סתם. ולפעמים הטיפש כבר שכח מדוע הוא חשב שהוא צודק, ועכשיו מבחינתו זה רק עניין אישי, שהוא רוצה ... טוב יותר, את האמת המלאה. טעות של האדם נוצרת, כאשר הוא רואה רק חלק מהתמונה. ולא צריך להילחם באדם שטועה. צריך פשוט לגרום לו להתחיל
להתייחס לעצמו ברצינות, ולגרום לו להפעיל את כושר השיפוט השכלי שלו ביחס לעצמו. גם אם זה אומר, על ידי זה, שהוא יבין טוב יותר מדוע הוא צודק. העיקר שהוא יתחיל להפעיל את השכל שלו, ויעמיד את דעתו למבחן שכלי, גם אם המסקנות שלו יהיו שגויות. ואחרי שהאדם
מתייחס למחשבה שלו בצורה רצינית, עכשיו אפשר לנסות לתת לו כיווני מחשבה נוספים, שבאמצעותם הוא יראה את התמונה המלאה ויבין בעצמו מהי האמת. ואת כל הנ"ל צריך לדעת לעשות בחוכמה ובמינון ... האדם עצמו. וכל הנ"ל נכון, גם לגבי האדם עצמו, שמנסה להתמודד עם מחשבה טיפשית שמציקה לו. ודרך ההתמודדות, היא אותה הדרך כנ"ל. על האדם
להתייחס למחשבה שמציקה לו בצורה חכמה. דהיינו, לנסות להבין על מה המחשבה הזאת מבוססת. ולא סתם להתעלם ממנה, אלא לנסות להבין אותה. אבל, להבין גם מדוע היא לא נכונה, ולאזן אותה עם שאר ...