... האמת של האדם, היא סובייקטיבית. משום שהאדם מחליט מהו האמת והשקר, לפי מה שגורם לו
להרגיש יותר טוב. ובנוסף על כל זה, דהיינו, בנוסף על האינטרס האישי של האדם, להאמין במשהו שיגרום לו להרגיש טוב, בנוסף על זה האדם גם מוגבל ביכולת השכלית שלו. ואין לאדם את כל המידע. ... את השאלה הבאה, האם עכשיו שהוא מאמין / חושב שדבר כלשהו הוא האמת, האם בסך הכל הוא
מרגיש יותר טוב או פחות טוב. ועל האדם להתבונן אל תוכו, ולנסות לראות את האמת, כיצד האמת שהוא מאמין בה, כיצד היא משרתת אותו. וגם אם האמת שהאדם מאמין בה, גורמת לאדם להרגיש תחושה של רע, ושל פחד וכיו"ב, הרי שלפעמים האדם עדיין
מרגיש יותר טוב להאמין באמת כלשהי שמספקת משמעות לחייו, מאשר לחיות בלי משמעות ובלי פחד וכיו"ב. כך שגם אם האמת שבה האדם מאמין, גורמת לאדם להרגיש לפעמים פחות טוב, הרי שבכל מצב ומצב, האדם בסופו של דבר
מרגיש יותר טוב, מכך שהוא מאמין במה שהוא מאמין. והדרך הפשוטה להוכיח לאדם שיש לו אינטרס ושיש לו שוחד עצמי לומר שהדעה שלו נכונה, היא מכך שבסיכומו של דבר, הדעה של האדם גורמת לו
להרגיש יותר טוב, מאשר בלעדיה. ולא כל אחד ראוי לדעת את האמת. אבל מי שחפץ באמת עצמה, עליו להסתכל אל תוכו, ולראות את האינטרסים שיש לו, בכך שהוא מאמין באמת כלשהי. והאדם יכול לבחור ... שבגללה האדם מבין את האמת הזאת. כי כל זמן שהאדם מחפש את האמת, כדי לגרום לעצמו
להרגיש יותר טוב. אז הוא תמיד ימצא אמת כלשהי, שתגרום לו
להרגיש יותר טוב. אבל את האמת המושלמת, אותה אפשר להבין, רק כאשר כל הרצון כולו של האדם, הוא אך ורק להבין את האמת. וכדי להבין את האמת האמיתית, לשם כך על האדם לרצות בלב שלם לדעת את ...