איך לשתול מחשבות בצורה מניפולטיבית? איך עושים שטיפת מוח? איך יוצרים שכנוע עצמי? איך ליצור אוטוסוגסטיה? איך לגרום למישהו לרצות להסכים איתך? איך לגרום למישהו לאהוב אותך?... הסיטואציה. ואז, האדם שלא רוצה להרגיש רע, הוא בוחר להסכים ולהזדהות עם אותו רעיון X, כדי להשתמש ביתרונות היחסיים של אותו הרעיון, כדי לגרום לעצמו להרגיש יותר טוב באותה הסיטואציה. ובכך בעצם הרגלת את אותו האדם, לחשוב איך שאתה רוצה שהוא יחשוב. ובכך בעצם אתה גורם לאדם השני, גם לאהוב את הרעיון שאתה רוצה שהוא יזדהה איתו. כי מבחינתו, ההזדהות שלו עם אותו הרעיון, גרמה לו להרגיש יותר טוב. ובניסוח אחר: תיצור לאדם השני סיטואציה, שהיא תאלץ אותו להסכים עם רעיון כלשהו, כדי ... רע. ושהדרך שלו להתמודד עם זה שהוא מרגיש רע, תהיה על ידי זה שהוא יסכים לאהוב אותך. דהיינו, סיטואציה, שבה המחשבה שלו שהוא אוהב אותך, תגרום לו להרגיש יותר וטוב ולהתמודד עם התחושה הרעה שהוא מרגיש באותה הסיטואציה. ואיך יודעים למצוא וליצור ... שכזו? תשובה: תשאל את עצמך, באיזה מקרים לדוגמא, אם האדם השני היה חושב את מה שאני רוצה שהוא יחשוב, באיזה מקרים החיים שלו היו יותר קלים והוא היה מרגיש יותר טוב. או במילים אחרות, באיזה סיטואציה הוא ירגיש פחות טוב, אם הוא לא יחשוב את מה שאני ... שהוא יחשוב. לדוגמא: אתה רוצה לגרום למישהו לאהוב אותך. תשאל את עצמך, באיזה סיטואציה אפשרית, ירגיש האדם השני יותר טוב, מעצם זה שהוא יאהב אותך והוא ירגיש יותר רע מכך שהוא לא אוהב אותך. וכאן לדוגמא תשובה אפשרית היא, מצב של נתינה ומאמץ. דהיינו, במצב שבו האדם השני חייב לתת לך משהו וחייב להתאמץ במשהו למענך, במצב כזה לדוגמא, הדרך שלו לגרום לעצמו להרגיש יותר טוב עם הנתינה שלו עבורך ועם המאמץ שלו עבורך, תהיה על ידי זה שהוא ישכנע את עצמו, שהוא ... באיזה סיטואציה, יהיה יותר אינטרס לאדם השני להסכים עם הרעיון שאתה רוצה שהוא יסכים איתו, משום שבאותה הסיטואציה ההסכמה שלו עם אותו הרעיון, תגרום לו להרגיש יותר טוב עם עצמו. וכאן לדוגמא יש את האפשרות הנגדית, שאומרת שאם תגרום למישהו לעשות רע לאדם ... שבהם הם מתנהגים בצורה קשה כלפי בני אדם אחרים, גורמים להם להתחיל לחשוב שהם שונאים את אותם בני האדם אחרים. וזה נעשה בתת המודע, כדי לגרום לעצמם להרגיש יותר טוב עם עצמם, בגלל מה שהם עושים. ובני אדם מתאהבים ונקשרים רגשית, בצורה הרבה יותר חזקה, ... בתת מודע, שהוא בעצם אוהב את האדם השני כ"כ, ושלכן הוא מתאמץ כ"כ למען האדם השני. והרעיון הוא, שעליך ליצור עבור האדם השני סיטואציה, שבה הוא ירגיש יותר בנוח להסכים עם מה שאתה רוצה שהוא יחשוב. וזה בעצם ישחד אותו ויצור אצלו את האינטרס ואת ... שנאה כלפי אותו הרעיון, מכך שהוא ירגיש שהוא תלוי באותו הרעיון. ז"א לפעמים האדם יכול להיות בסיטואציה, שבה אם הוא יסכים עם רעיון X, זה יגרום לו להרגיש יותר טוב. ומשום כך, הוא יתחיל לשנוא את אותו רעיון X. ולמה? כי הוא מרגיש את התלות הרגשית שלו ... את הילד לעשות פעולה כלשהי, כגון לדוגמא שעורי בית וכיו"ב. וההורה מנסה להסביר לילד, כמה זה חשוב ללמוד ולעשות שעורי בית וכיו"ב. כדי לגרום לילד להרגיש יותר טוב עם זה שהוא מתאמץ לעשות שעורי בית. ולפעמים זה משיג את התוצאה ההפוכה. שהילד מבין בתת ... השאלה, מתי האדם יתאהב ברעיון שמגן עליו ומתי האדם ישנא את הרעיון שמגן עליו? כי כאשר האדם נמצא בסיטואציה שבה ההזדהות שלו עם רעיון כלשהו, גורמת לו להרגיש יותר טוב, זה גם יכול לשחד את האדם להזדהות עם אותו הרעיון, וגם יכול להשניא עליו את הרעיון, ... שלו. ז"א אם לאדם חשוב יותר הערך של "אף אחד לא יגיד לי מה לחשוב" וכיו"ב, אז במקרה כזה לדוגמא, ההזדהות שלו עם המחשבה ש"מגנה" עליו, יכולה לגרום לו להרגיש יותר רע, בגלל שהיא בקונפליקט עם מחשבה אחרת עמוקה יותר אצלו. והכל תלוי בעוצמת המחשבה המחוייבת ...