... / בודהיזם / הנאה - גם
ליהנות צריך לדעת! כפי שכבר ביארתי, זכותו המלאה של האדם לא לדעת את הכל. אך יש כאלו שאינם יודעים את הכל, ובכל זאת הם מנסים ... ובכל דבר ודבר בעולם, יש בו משהו טוב שאפשר
ליהנות ממנו. ומי שבאמת מבין את המציאות, הוא מתחבר לכל דבר ודבר שיש במציאות, ונהנה מכל דבר. ולא כל אחד זוכה לראות את הטוב שיש ... הוא מגלה את הטוב שיש בכל דבר. והוא יודע
ליהנות מכל דבר. כי בכל דבר ודבר, יש את ההנאה של השלמות. כי כל דבר בעולם, יש בו שלמות. ומי שרואה את השלמות שיש בכל דבר, הוא יודע
ליהנות מכל דבר. ומי שרוצה להנהיג אחרים, הוא חייב קודם לכן להבין את עצמו ואת המציאות בשלמות, ורק לאחר מכן הוא באמת יכול להוביל ... רואה את הטוב הזה. וכאשר המנהיג לא יודע איך
ליהנות מכל דבר, אז הוא ממציא את המחשבה שאומרת שלא בכל דבר יש טוב, ושעל האדם לסגף את עצמו, ושהאדם לא יכול להרשות לעצמו לאהוב ... של האדם מהעולם עלולה ליצור אצלו סבל, הרי שגם
ליהנות צריך לדעת. ומי שיודע
ליהנות באמת מכל דבר, הוא זה שיכול להרשות לעצמו להקשר רגשית לדברים וכיו"ב. והוא יכול להראות לכל אחד את הדרך, איך אפשר
ליהנות מכל דבר, ולהקשר רגשית וכיו"ב, ועדיין להיות מאושר וחופשי. ומי שלא יודע את הטוב שיש בכל דבר, אז הוא מקדם רעיונות שמסבירים שלא טוב
ליהנות, ושהנאה זה רע, ושהאדם צריך לא
ליהנות, ושהאדם צריך להתגבר על הרצון שלו
ליהנות וכיו"ב. והכל נובע משום שהמנהיג לא יודע כיצד כן אפשר
ליהנות מכל דבר, ועדיין להיות מאושר. ומי שאוהב את המציאות בשלמות, הוא אוהב את עצמו בשלמות, ואת כל מה שיש במציאות בשלמות. והוא יכול להראות לאדם את הדרך, איך כן אפשר
ליהנות מכל דבר, ועדיין להיות מאושר בלי להסתבך בצורה כלשהי עם תלות רגשית כלשהי וכיו"ב. ונסכם: גם
ליהנות צריך לדעת. ולא כל אחד יודע
ליהנות. ומי שמתנגד להנאות, זה רק משום שהוא לא יודע להפיק הנאה מחייו. כי בכל דבר שיש בעולם, יש בו טוב ושלמות. ומי שיודע ומבין את השלמות שיש בכל דבר, הוא זה שיודע
ליהנות מכל דבר. ועל האדם לנסות כן
ליהנות מכל דבר, על ידי זה שהאדם מסתכל על הטוב שיש בכל דבר, עד שהאדם מגלה את השלמות של המציאות, שיש בכל דבר, וזוכה לאושר אמיתי ...