טיפול בהתנגדויות מכירה - מהן 2 האפשרויות לטיפול בהתנגדויות מכירה? ניתוח סיבתיות של התנגדויות מכירה. איך לבצע ניתוח סיבתיות בהתנגדות מכירה? איך לטפל בהתנגדות מכירה? איך לטפל בהתנגדויות מכירה?... זו הסיבה, התוצאה היא, אני לא רוצה לרכוש. וכאשר מבצעים ניתוח סיבתיות על התנגדות מכירה, באפשרותנו להבין שיש לנו מספר דרכים לתקוף את התנגדות המכירה. 1 - להטיל ספק בסיבה. 2 - להטיל ספק בכך שהסיבה מחייבת את התוצאה. אוסיף ואומר, שבניתוח סיבתיות באופן כללי, יש עוד 2 שאלות, שהן: 3 - להטיל ספק בתוצאה 4 - להטיל ספק בכך שהתוצאה היא רק בגלל הסיבה הנוכחית, כי אולי וכולי. וזה כמובן נושא אחר, שאפשרי להעמיק בו באמצעות לימוד הנושא של ניתוח סיבתיות. אבל יש כאן 2 מצבים של ניתוח סיבתיות בהקשר ... ניתוח ההתנגדות הספציפית באופן ספציפי. ואני אסביר. נניח שלקוח לא רוצה לרכוש את המוצר, כי X לדוגמא אין לי כסף. אנחנו יכולים לשאול, את השאלות הבאות: 1 - להטיל ספק בסיבה - האם X נכון, האם באמת אין לך כסף. 2 - להטיל ספק בכך שהסיבה מחייבת את התוצאה? האם באמת זה שאין לכך כסף? מונע ממך לרכוש את המוצר. 3 - להטיל ספק בכך שהתוצאה מחוייבת מהסיבה, דהיינו, אולי יש עוד סיבות שבגללן אתה לא רוצה את המוצר, ודרך זה לנסות להחליש אותן וממילא להחליש את הרצון שלא לקנות את המוצר. 4 - להטיל ספק בתוצאה, האם אתה בכל זאת באמת לא רוצה לרכוש את המוצר. עד כאן כאשר חוקרים את ההתנגדות באופן כללי. אבל אם חוקרים התנגדות ספציפית לכשעצמה בלי קשר לסיבות נוספות / אחרות? יש לנו 2 אפשרויות. 1 - להטיל ספק בסיבה. 2 - להטיל ספק בכך שהסיבה מחייבת את התוצאה. דהיינו, נניח שהלקוח אומר, אני לא רוצה לרכוש כי הנעל לא נוחה לי. אז נוכל לשאול 2 שאלות. 1 - האם הנעל באמת לא נוחה לך - דהיינו, להטיל ספק בסיבה. 2 - האם זה שהנעל לא נוחה לך, מחייב את זה שלא תרכוש את הנעל. כל זה במידה וזאת באמת סיבת ההתנגדות היחידה של הלקוח. אז איך פרקטית לעשות זאת במציאות? מה המבנה של 2 האפשרויות האלו, מול לקוח? והתשובה היא, שלהטיל ספק בסיבה של ההתנגדות, אפשרי ברמה הלוגית, על ידי זה שמנסים להבין יותר טוב את הסיבה ואת הסיבות שלה עצמה. לדוגמא, "הנעל לא נוחה לי", נשאל: למה אתה מתכוון שהיא לא נוחה לך? מה ... לתוכה להבין ולפרק אותה. לדוגמא "אני צריך לבדוק", נשאל: מה אתה צריך לבדוק, מה אתה רוצה לבדוק? למה אתה רוצה לבדוק וכולי. כך שננסה לפרק את הסיבה לחלקים ולהטיל ספק בחלקים וכולי. אבל אם עשינו בירור של העובדות? והתברר באמת שזה רחוק / גדול / יקר וכולי, מה נעשה עכשיו? עכשיו נוכל לעבור להטיל ספק בכך שהסיבה מחייבת את התוצאה. דהיינו, לדוגמא: "רחוק לי", נכון שרחוק לך, אבל האם זה שבאמת רחוק לך מחייב את זה שלא תרכוש את המוצר? מה המשקל עבורך של חשיבות המרחק? אולי ...