... איך כותבים תסריט? איך לפתח תסריט? איך בונים מצגת? איך להכין פרזנטציה? וכאן אבאר, שיטה פרקטית יעילה ונכונה, איך באמת לכתוב תסריט בצורה מובנית ואיך לשלוט בתסריט שלך, במובן שתוכל
להחליט איזה דברים לפתח יותר ואיזה פחות. ואסביר גם, מהו התהליך של פיתוח התסריט? איך ניגשים לכתיבת תסריט? איך יודעים איך לפתח את ... שם את הבניין. וכאשר באים לתכנן תסריט, אז קודם כל צריכים להגדיר במילה אחת או שתי מילים, על מה התסריט. לדוגמא, תסריט דרמה, תסריט אימה, תסריט קומדיית אימה בדיונית. דהיינו, קודם כל
להחליט לאיזה זאנר שייך התסריט שאתה רוצה לכתוב. ולצורך העניין ניקח תסריט
ונחליט שהוא יעסוק בנושא של דרמה. עכשיו נשאל את עצמנו, באיזה נושא עוסקת הדרמה, כי יכולה להיות דרמה מהמון סיבות. לדוגמא, דרמה ... שהעץ נראה כישות אחת של עץ. והגזע הראשי של העץ שלנו, הוא דרמה . וממנו מתפתח ענף / גזע ראשי בשם דרמה משפחתית. ונציג את זה בצורת התרשים הבאה: 1.דרמה >> משפחתית אוסיף כי ניתן לדוגמא
להחליט שהדרמה תהיה שייכת לשני ענפים. כגון, דרמה משפחתית + דרמה עסקית. ואז מבחינת תרשים נציג את זה בצורה של: 1.דרמה 1.1.משפחתית 1.2.עסקית כמו כן אוסיף שבאפשרותנו
להחליט ששתי העלילות המרכזיות של העץ של התסריט שלנו, יפגשו אחת עם השניה. שזה בסדר לגמרי וזה הופך בעצם את התסריט, למשהו עוד יותר ... מספר עלילות מתחברות אחת עם השניה, אז ראשית נפתח את המבנה הבסיסי של כל אחת מהעלילות בפני עצמה. ורק אחר כך ננסה לשזור את העלילות אחת עם השניה, לעלילה יותר מורכבת. ולצורך הדוגמא כאן,
נחליט שנעסוק בעלילה אחת, ולא בשתי עלילות או יותר, ולא בעלילה מורכבת יותר שמחברת ביחד מספר עלילות. ורק אחרי ששולטים בפיתוח עלילה ... לחבר מספר עלילות במקביל. אז לצורך העניין התסריט שלנו נראה כך: 1.דרמה >> משפחתית דהיינו, הגזע הראשי של העץ שלנו הוא דרמה משפחתית. ועכשיו נתחיל לבנות את הענפים של העץ. אז עכשיו עלינו
להחליט לאיזה כיוון אנחנו רוצים לקחת את העלילה באופן כללי. דהיינו, צריך להיזהר לא להיכנס יותר מידי לפרטים, אלא כמה שיותר בצורה ... 1.1.4.ילדים 1.2.גירושין ועכשיו נתחיל לפתח פנימה את התהליך שבו הם נפגשים, לתתי תהליכים נוספים. ונשאל את עצמנו, מה אנחנו רוצים לספר על איך הם נפגשו. אז מכאן יהיה הגיוני לדוגמא
להחליט, על השלבים הבאים: 1- הכרות עם הדמויות באופן כללי. 2 - תיאור תהליך ההכרות שלהם. ונציג את זה כך: 1.דרמה משפחתית 1.1.התאהבות 1.1.1.נפגשים 1.1.1.1.הכרות עם הדמויות 1.1.1.2.תהליך ההכרות 1.1.2.מתחילים לצאת 1.1.3.חתונה 1.1.4.ילדים 1.2.גירושין וכאן נוכל לדוגמא
להחליט על 2 דמויות בשם גון + רונית, ונרצה לספר על תהליך ההכרות שלהם. ואז לדוגמא התרשים יראה כך: 1.הכרות עם הדמויות 1.1.הכרות ... רונית וכיו"ב נעשה גם לדמות של רונית, לפי ההקשר. ואסביר ואדגיש. אני כרגע לא עוסק כאן, באיך להפוך את התסריט למעניין ולמסקרן. שזה עניין בפני עצמו שצריך לדעת אותו. אני גם לא עוסק כאן
באיך להחליט מה לכתוב בתסריט ובאיך לפתח את העלילה. אני כן עוסק כאן באיך לגשת לנושא של כתיבת התסריט ובאיך לפתח את העלילה באופן ... בענפים אחרים. וככה בעצם העלילה תצא לנו יותר הגיונית ויותר קשורה כעץ אחד. ובנוסף, זה גם יוודא שלא נזלוג יותר מידי לפרטים על משהו מסוים שולי, בתוך העלילה הכללית. דהיינו: אם לדוגמא
החלטנו שמדובר על עלילת דרמה משפחתית שעוסקת בנישואים ובגירושין, אז לפני שניכנס לפתח את תתי הענפים כמו שעשינו קודם, לפני כן, ניכנס לרמת עומק בסיסית יותר לכל רוחב העלילה באופן כללי. דהיינו, נפרט קצת יותר בצורה רוחבית, על כל התסריט כולו. לדוגמא,
נחליט שאנחנו רוצים לספר על תהליך התאהבות מאוד חזק, על נישואים מאוד מוצלחים, ועל תהליך של בגידה, שבסופו מוביל לגירושין ולשנאה. ... לאתגר את הזוגיות 1.3.1.4.תסביך רוחני זוגי 1.3.1.5.טראומה מהעבר 1.3.2.איך הגבר (לדוגמא) הכיר את הבחורה שאיתה הוא בגד 1.3.2.1.מי פיתה את מי 1.3.2.1.1.הגבר הכיר מישהי נשואה
והחליט לפתות אותה 1.3.2.2.מי יזם את הבגידה 1.3.2.2.1.זה היה בצורה הדדית של שני הצדדים 1.3.2.3.איך הגבר ניסה להסתיר את הבגידה ... מבגידה 1.4.גירושין 1.4.1.נפרט איך האשה גילתה סופית על הבגידה 1.4.2.הולכים לטיפול זוגי ואישי 1.4.3.הטיפול מצליח 1.4.4.האשה עם טראומה ולא מסוגלת לסלוח 1.4.5.גם האישה בוגדת 1.4.6.הגבר
מחליט על גירושין 1.5.שנאה 1.5.1.האהבה הופכת לשנאה 1.5.2.כל אחד מאשים את השני 1.5.3.המשפחות מתערבות 1.5.4.וזה נגמר בצורה של... ומה בעצם ראינו כאן, שבעצם נכנסנו קצת יותר פנימה בכל אחד ואחד מהענפים. וככה יש לנו תמונה כללית להבין ולראות מה קורה כאן. ועכשיו אנחנו יכולים
להחליט אחרי שאנחנו רואים את התמונה הכללית ואחרי שהתמונה הכללית מתבהרת, עכשיו אפשר להתחיל לעשות זום אין לאט לאט, לתוך כל אחד ...