... מתחת למיטה ובו יתבארו שתי גישות שונות ומנוגדות, לטיפול ואימון אישי בחרדות ופחדים. והגישה הראשונה אומרת, שאסור
להזדהות עם רגשות הפחד והחרדה של המטופל, כי הם מחזקים אצל המטופל את הפחד והחרדה שלו. והגישה השנייה אומרת, שהמאמן האישי, דווקא כן צריך
להזדהות עם הפחד והחרדה של המטופל, כי ... למיטה, על ידי זה שהוא ישכנע אותו שאין מפלצת מתחת למיטה. זאת הגישה הראשונה. והגישה השנייה היא, שההורה צריך, כן
להזדהות עם הפחד של הילד מהמפלצת. כגון ... את הפחד של הילד, על ידי זה שהוא יבין, שהוא לא צריך לפחד מהמפלצת. וזאת הגישה השנייה. ולפי הגישה השנייה, אם מביעים
הזדהות עם הפוביה של הילד, הרי שבעצם ... צריך לפחד. כי הדברים נכונים, גם באופן כללי. כי גם באופן כללי, נניח שבן אדם מפחד שיפטרו אותו. אפשרות ראשונה היא,
להזדהות עם הפחד שלו מהפיטורים, ולהציע לו מה לעשות כדי שלא יפטרו אותו. והאפשרות השנייה היא, לא
להזדהות עם הפחד שלו, ולנסות להסביר ... וכל עצה שנותנים לאדם כדי למנוע את הפיטורים שלו, מחזקת אצל האדם את הפחד שלו מהפיטורים שלו. כי היא מגדילה את
ההזדהות של האדם, עם הרצון שלו שלא ... אצל האדם את המחשבה שלו, שאולי יקרה לו דבר רע, שהוא צריך להתגונן ממנו. ולכן, יש גם גישה הפוכה, שאומרת שאסור
להזדהות בשום פנים ואופן, עם הפחד של האדם. וכאשר האדם מפחד, צריך לעקור את הפחד בשורשו. כגון לדוגמא, שאם הילד מפחד ממפלצת מתחת למיטה שלו, אסור
להזדהות בשום פנים ואופן, עם הרעיון ... מצורת הטיפול הזו, כי היא נראית לו כבלתי אפשרית להשגה. ולכן יש גם את צורת הטיפול ההפוכה, שאומרת שכן צריך ואפשר
להזדהות עם הפחד של האדם, אבל לנסות ... לא צריך לפחד מכך, לא בטוח שנצליח לשכנע את הילד בכך (בעיקר כי ההורה שלו עצמו, לא ממש משוכנע בכך). ולכן, כן צריך
להזדהות עם הפחד של האדם קצת. כי לא ... לא תמיד האדם מסוגל להבין את ההתכחשות המוחלטת לפוביה ולפחד הדמיוני שלו. ומצד שני, אם האדם כן יצליח להבין את חוסר
ההזדהות המוחלט עם הפחד שלו, הרי שהאדם ...