... נסביר, מדוע מוכרח שיש תשובה לכל השאלות. והעניין הוא, כי לא באמת צריך למצוא תשובה לכל השאלות. אבל כן צריך
להבין את המציאות. והכוונה היא, שהאמת קיימת בכל מקרה. ובין אם האדם יודע או לא יודע ויכול או לא יכול לדעת אותה, הרי שהיא קיימת בכל מקרה. כי מציאות כלשהי, קיימת בכל מקרה. ... וגם אם הוא לא ניתן להגדרה ולתפישה וכולי, הרי שמשהו כלשהו, תמיד היה הווה ויהיה מצוי בכל מקרה. והאדם צריך
להבין את המציאות. ולהבין את המציאות, הכוונה היא, שהאדם מוכרח להסתכל למציאות בעיניים. ופעם אחת לדעת את האמת, האם באמת העולם קיים? האם אנחנו חלום או מציאות? והאם יש או אין בחירה? והאם יש או ... וכיו"ב לגבי כל שאר השאלות. והרעיון הוא, שגם אם האדם לא יכול להבין את הכל, אעפ"כ האדם מוכרח למסור את נפשו
להבין את המציאות, ולהגיע לקצה ההבנה שלו. עד שהאדם יהיה בטוח בוודאות מוחלטת, שע"פ השכל שלו, המציאות היא הגדרה כלשהי, ושהשכל שלו, לא יכול
להבין את המציאות בצורה כלשהי. ובמקום לנסות למצוא תשובות לשאלות, לפני כן צריך לנסות להבין מה בכלל קיים, ומהי המהות של מה שקיים. כי העולם קיים, אבל מהו העולם? כי האדם קיים, אבל מהו האדם? כי המציאות קיימת, אבל מהי מציאות? מה באמת מצוי? וכולי. ולמרות, שלא בהכרח שניתן
להבין את המציאות בשלמות, עם השכל הקיים שמפריד את היש והאין, הרי שגם אם האדם לא
מבין את המציאות, הרי שאעפ"כ המציאות קיימת בכל מקרה. והאדם מוכרח להבין, מה באמת קיים? ואם הוא לא מסוגל להבין, אז האדם מוכרח להבין, מה בדיוק, הוא כן מבין? ומה בדיוק, הוא ...