... למצב ההכרחי לידיעת האמת, שהוא רצון אמיתי ויחיד לידיעת האמת? כי כל זמן שיש לאדם עוד רצון כלשהו, מלבד הרצון
להבין את האמת, הרי שהאדם הוא גם שקרן. כי הוא לא באמת כל כולו רוצה את האמת, אלא רוצה משהו אחר שהוא אינו האמת. ועל האדם להתבונן אל תוכו ולשאול את עצמו, למה בעצם הוא רוצה
להבין את האמת? ועכשיו שכל אחד יעצור לרגע אחד, וישאל את עצמו, למה באמת, הוא רוצה להבין מהי האמת, ומה בכלל אכפת לו מהי האמת? והאם כאשר ... והאם באמת, הוא רוצה רק את האמת? ומי שיעשה זאת, יגלה שיש לו הרבה תשובות (ואולי קצת תשובות), למה הוא רוצה
להבין את האמת. וכמובן שכל התשובות הן תשובות שחושפות את חוסר האמת של האדם. כי האדם חושב שהוא יצליח לשקר את המציאות. אבל את המציאות אי ... והשקרים של האדם נוקמים בו, כפי רמת השקר שבה הוא חי. כי כל זמן שיש לאדם תשובה כלשהי, לשאלה למה הוא רוצה
להבין את האמת, הרי שהאדם הוא לא איש אמת. והאדם משקר את עצמו, בכך שהוא אומר שהוא רוצה
להבין את האמת, משום שהוא לא באמת רוצה את האמת, אלא האמת משמשת את האדם, כקרדום לחפור בו. והאדם, מספר לעצמו שהאמת מעניינת אותו ושחשוב ... אך באמת חשובים לאדם דברים אחרים, שבירור האמת הוא רק אמצעי של האדם. כי כל זמן שיש לאדם סיבה, מדוע הוא רוצה
להבין את האמת, הרי שבעצם האמת, היא רק אמצעי אצלו להשגת תכלית אחרת, והרי שהאדם לא באמת רוצה לדעת את האמת, אלא רוצה משהו אחר. כי ... עם הרצון השקרי שלו. למרות שבכלל האדם לא אכפת לו מה האמת, אלא אכפת לו להרגיש טוב וכיו"ב. ואיך יצליח השקרן,
להבין את האמת בדרך של שקר?! ולכן כמובן, אנשים רחוקים מהאמת, משום שהם מחפשים אותה, אבל לא באמת. וכמובן שבתוך כל אדם יש גם רצון לדעת ... הסיבה והתוצאה מתאחדים (שזו בחינת אחדות הזמן של המציאות, שהסיבה = תוצאה). דהיינו, שהסיבה שהאדם מחפש ורוצה
להבין את האמת, היא כדי
להבין את האמת. שהתוצאה של הבנת האמת, היא גם הסיבה היחידה, שלמענה מחפש האדם את האמת. ויש לאדם כוח רצון. ובכח הרצון של האדם, האדם רוצה ... הנפרדים שלו. כי הנפרדות, היא תוצאה של סיבה אחת של אחדות. וכל זמן שיש לאדם עוד רצון כלשהו, מלבד הרצון
להבין את האמת, הרי שהרצון של האדם
להבין את האמת, הוא לא הרצון החזק ביותר. כי הרצון החזק ביותר, הוא רצון אחד ויחיד שנמצא לפני כל הרצונות, לפני הנפרדות של הרצונות. ואם האדם מנסה לדעת את האמת, באמצעות אחיזה שלו ברצון שלו
להבין את האמת, ברמה של רצון של נפרדות, דהיינו, רצון שהוא סופי שאינו שלם, הרי שזהו לא רצון של אמת, כי יש סיבה אחרת שקודמת לו. ורצון ... הרי שאז הרצון של האדם הוא אין סופי, כי אין לו סוף וגבול, שהוא רצון פשוט. וכאשר האדם רוצה ברצון אין סופי
להבין את האמת, אז כמובן הוא מקבל את מה שהוא באמת רוצה, שזה
להבין את האמת ולהתאחד איתה. כי לאדם נדמה, שהוא רוצה להיות מאושר. ולהיות מאושר, פירושו להיות באחדות עם המציאות. וידיעת האמת, היא זו ... לא כחוט השערה, על ידי זה נקודת האמת של האדם מתחזקת, ועל ידי זה בסוף התהליך נשאר אצל האדם רצון אחד ויחיד
להבין את האמת, כדי
להבין את האמת. ואז כמובן האדם
מבין את האמת, ומתאחד עם המציאות. ...