... רע, הוא לא מקבל את זה שרע לו. אדם יכול להגיד אני יפסיק להיות מאושר, ואני אהיה מאושר, אבל זה לא עובד כך. כי יש
הבדל גדול בין אדם שלא מחפש את האושר כי טוב לו, לבן אדם שלא מחפש את האושר, כי הוא החליט בכוונה לא לחפש את האושר. זה כמו בן אדם רעב והוא אוכל ואז שבע ולא מחפש לאכול. ויש אדם רעב, אבל יעסיק את עצמו במחשבות לא לאכול.
ההבדל שהשבע שבע, והרעב, רק מדחיק את הרעב. לכן לא יעזרו טריקים שאדם יגיד הכל מעכשיו לטובה, או חשיבה חיובית וכדומה, זה טוב כפלסטר זמני, אבל זו לא יכולה להיות החלטה, זה חייב ... מהמוות. והאדם צריך להתאבד מהשכל שלו, לחסל את הנפרדות, לקחת אקדח ולחסל את החוויה של זה טוב וזה רע, אלא להבין שאין
הבדל בין טוב לרע בו בזמן שהוא יודע שהוא בנפרדות. וזה דבר קטלני, כי השכל מבין רק נפרדות, מה פתאום שהוא יבין עכשיו שזה בכלל אותו הדבר. ואז זה אומר בכלל להחיות את השכל, להחיות ... הוא יגיע בסופו של דבר לשכל הגדול, שם אין שאלה, ואין סיבה, ושם לא משנה למה זה ולא זה או רצון כזה או אחר, אין שום
הבדל ביניהם. למרות שאדם רגיל אומר את זה אני רוצה ואת זה אני לא רוצה, בשורש אין
הבדל ביניהם, כל עוד אדם לא בתודעת האחדות, הוא מרוצה מזה ומזה לא, וגם אדם שכן בתודעת האחדות, הוא גם חווה שזה טוב וזה רע, אבל אף על פי כן הוא מבין שהכל אחד והוא מוכן לחוות את ...