... שיתבונן על העולם הזה, יראה, כי הוא לא ממש שפוי. ולא חסר דברים
לא שפויים בעולם הזה. אבל נזכיר כאן את אחד הדברים הכי
לא שפויים בעולם הזה, והוא, המרדף הנצחי של האדם אחרי האושר שחומק ממנו כל הזמן. כי האדם מטבעו רוצה להרגיש טוב, וכמה שיותר טוב, טוב יותר. והאדם מטבעו, לא רוצה להרגיש ... רוצה? והתשובה לכך היא, שמי שרוצה להישאר שפוי, עליו להיות גם
לא שפוי. וכדי לשמור על שפיות, לשם כך צריך גם לאבד את השפיות ולהיות גם משוגע. ומה הכוונה? הכוונה היא, שיש שתי נקודות מבט שונות על העולם. ונקודת מבט אחת, נחשבת לנקודת מבט חכמה והגיונית, ונקודת מבט אחרת, נחשבת לנקודת מבט
לא שפויה ולא הגיונית. ונקודת מבט הגיונית, פירושה, כל נקודת מבט בעולם, שמשתמשת בשכל של האדם בצורה הרגילה. ונקודת מבט
לא שפויה, פירושה, נקודת מבט, שמשתמשת בשכל של האדם, בצורה לא רגילה. ולהשתמש בשכל בצורה רגילה, פירושו שהאדם מבדיל בין הדברים השונים שיש בעולם. כי האדם מבדיל בין כל ... מבט, שבה הוא לא מבדיל בין שום דבר לבין שום דבר אחר. וזה כמובן
לא שפוי, לא להבדיל בין דברים. אבל רק כאשר לא מבדילים בין שום דבר לבין שום דבר, רק אז אין שום חיסרון בשום דבר, ורק אז יש שלמות בכל הדברים כפי מה שהם. והרעיון הוא, שזה כמובן נראה
לא שפוי, שהאדם לא יבדיל בין להרגיש טוב לבין להרגיש רע. וזה נראה
לא שפוי, שהאדם לא יבדיל בין תחושה של אהבה לבין תחושה של שנאה. וזה נראה
לא שפוי, שהאדם לא יבדיל בין מה שהוא רוצה לבין מה שהוא לא רוצה. וזה נראה
לא שפוי, שהאדם לא יבדיל בין מה שישנו לבין מה שאיננו. וזה נראה
לא שפוי, שהאדם לא יבדיל בין דבר לבין היפוכו. אבל אעפ"כ, זאת הדרך היחידה לשמור על שפיות, ולא להשתגע מכך שאין שלמות בשום דבר שקיים. והרעיון הוא, שהאדם צריך להסתכל ... מנוגדות, בו זמנית. ז"א לא לאבד את השפיות לגמרי, ולא להיות רק
לא שפוי. אלא להיות גם
לא שפוי, ולאבד את השפיות באופן חלקי בלבד. וזה כמובן אפשרי, ברמות שונות של המודעות של האדם. כי מי שיפתח את המודעות העצמית שלו לעומקה, הוא יצליח להגיע למצב, שבו, ... לא יבדיל בין שום דבר לשום דבר. ואז, כאשר האדם הוא גם שפוי וגם
לא שפוי בו זמנית, אז הוא שומר על שפיות, ולא מאבד אותה. וכיצד אפשר להגיע למצב שבו האדם לא מבדיל בין דבר לבין היפוכו? תשובה: על ידי התבוננות מוחלטת על הדברים שנראים ...