... אלא הוא יודע אותה ברמה החווייתית האישית. גם האדם עצמו שיודע את האמת, הוא עצמו
לא יכול לומר אפילו לא לעצמו את מה שהוא יודע. קיומה של האמת האמיתית אינו תלוי בדבר. וממילא זה אומר כי האמת האמיתית קיומה לא תלוי בהגדרות כלשהן. כי אם ... תלוי בהגדרות. וכאשר אנחנו אומרים שלא ניתן להגדיר אותה, הפירוש הוא כי אפילו האדם לעצמו
לא יכול להגדיר אותה. כי כל הגדרה שלה, תמעיט ממה שהיא. ולכן גם האדם עצמו שיודע את האמת, גם הוא עצמו
לא יכול לומר אותה לעצמו. לא בדיבור ואפילו לא במחשבה. ז"א גם האדם עצמו
לא יכול אפילו לא לחשוב על האמת שאותה הוא יודע. ולצורך ההמחשה. אם האמת היא אין סופית. אז אי אפשר לומר את כולה או לחשוב את כולה בבת אחת. כי אי אפשר ... שהוא אינו האמת עצמה כדבר אחד, הרי שהוא סוג של שקר. הדבר דומה למטבע של שני צדדים. האם
לא יכול בבת אחת לראות את שני הצדדים. אבל האדם כן יכול לראות אמת חלקית אחת / שקר אחד שהוא צד אחד של המטבע, ואח"כ לראות גם אמת חלקית נוספת / שקר נוסף, ...