... חפצה נפשו, עליו לדעת שכאשר מישהו אומר שאי אפשר לעשות איזה דבר, או שאי אפשר להבין איזה דבר וכיו"ב, הרי שמה שהוא באמת אומר, זה שהוא עצמו באופן אישי
לא יודע את התשובה ואת הדרך. וכאשר מנהיג רוחני כלשהו, אומר שאי אפשר לדעת או להבין איזה דבר, מה שהוא בעצם אומר, זה שהוא
לא יודע את הדבר, ושהוא
לא יודע איך לדעת את הדבר. והוא גם בעצם אומר שלא נעים לו להודות שהוא
לא יודע את הדבר. ולכן הוא אומר שאי אפשר לדעת את הדבר. ולאדם נדמה, שאם הוא לא יכול, אז גם אחרים לא יכולים. ומצד האמת, מי שהאמת היא נר לרגליו, הרי שברור שכל זמן שהאדם
לא יודע את סך כל הדברים שאותם אפשר לדעת, הרי שהוא לא יכול להיות בטוח בכך שאי אפשר לדעת / להבין איזה דבר. כי אולי ושמא כן יש איזו דרך לדעת ולמצוא תשובה לשאלה. והאדם שהוא
לא יודע את הכל, הוא צריך להיות או טיפש או עז פנים או סתם מסכן, כדי להטעות אחרים ולומר להם שגם הם לא יכולים, כמו שהוא
לא יודע את הדרך. ומי שהוא חכם, עליו לדעת, שכאשר הוא שומע על איזה דבר שאי אפשר להבין אותו, הרי שבסך הכל הוא שומע את הדובר שאומר לו, שהוא אישית
לא יודע את הדרך להבין את העניין. כי כל דבר שקיים במציאות, יש לו הסבר. ומי
שלא יודע את ההסבר, או מי שלא מתחשק לו להסביר, אז הוא אומר שאין הסבר. ... בבת אחת את הכל. אבל בוודאי שיש הסבר לכל דבר. ובוודאי שאפשר להגיע אליו... וכאשר נדמה לאדם שהוא לא יכול להשיג איזה דבר, עליו לדעת שהמשמעות היא שהוא
לא יודע את הדרך להשיג. והאדם לא חייב להתעקש להשיג את הדבר. אבל על האדם להבין, שזה שהוא
לא יודע את הדרך, זה לא אומר שאין דרך. וכך גם כאשר האדם שומע מאיזה ... יכול להבין כל דבר בבת אחת, אבל על האדם לדעת שהוא בוודאי כן יכול להשיג את השלמות האישית שלו... והשלמות בהחלט כן קיימת. ומי שלא הגיע אל השלמות, הוא
לא יודע איך להוביל את האדם אל השלמות. ואם הוא לא הגון, אז הוא אומר ...