... בעיני המעשה הכי פחות חשוב. יש פה בעיקרון שני שכלים, שכל הגיוני ושכל
לא הגיוני. בשכל ההגיוני הכי חשוב זה מה אתה יודע, - לא מה אתה עושה, לא מה אתה מדבר, לא מה אתה ... זה מה אתה עושה. ולא משנה מה אתה מרגיש אלא משנה מה אתה עושה. זה כבר
לא הגיוני, כי מה זה משנה מה אני עושה? אבל עם לאלוהים לא היה משנה מה הוא עושה, אז הוא לא היה עושה. ... אלוהים זה אחרת. אצל אלוהים יש יותר מאחד ממחויב המציאות, בהיגיון זה
לא הגיוני, איך יתכן ששניים מחוייבים? אצל אלוהים יש אין סוף מחוייבים. אין סוף מחוייבי המציאות, אין ... אין סוף נקרא ריבוי אלוהים. אין סוף אחדויות, אין סוף אין סוף. זה
לא הגיוני, אך מבחינתו של אלוהים, כל צורה היא השלמות בפני עצמה. זה אומר שלא רק המהות מחוייבת אלא גם הצורה מחוייבת. שאלה: כל צורה? אליעד: כל צורה. שזה
לא הגיוני, איך צורה יכולה להיות מחוייבת? אבל באין שכל, צורה יכולה להיות מחוייבת. וכאשר אתה מגיע ... כוונתך רצויה אך מעשיך אינם רצויים, הוא אמר שהצורה חשובה מהמהות, שזה
לא הגיוני, מה חשוב יותר אלוהים או אני? אם אלוהים הוא המהות אז הוא יותר חשוב. אני בא להגיד לך, ... מחוברים. אז איך אתה אומר שהשמש מתהווה מהכיסא? אף על פי כן. בשכל זה
לא הגיוני, אבל באין שכל / שכל אחר הכיסא הזה מהווה את השמש. אבל לא רק הכיסא, גם הנייר מהווה את ... מהווה את השמש. אני מתכוון לומר שהצורה של הכיסא מהווה את השמש. זה
לא הגיוני, כי אם זה צורה, איך זה מהווה? וממילא שמה, המעשה לפעמים חשוב יותר מהכוונה. אם אני לדוגמא ... שבה אין הבדל בין מהות לצורה, שבה אפשר להגיד שהכיסא מחוייב, למרות
שלא הגיוני לומר שהצורה מחוייבת. ואם אני יכול לשרוף או לשבור את הכיסא, זה אומר שהצורה לא מחוייבת, ... מהות, הכיסא למשל צורה, וכצורה יש לה את כל מה שנכון לגבי המהות, וזה
לא הגיוני ואף על פי כן אני אומר את זה. שאלה: בראייה הזאת, זה כבר לא משנה איזה צורה? אליעד: לא ... אין הבדל בין מהות לצורה, גם כל צורה היא רק צורה, והיא לא המהות. זה
לא הגיוני, תחליט או שזה המהות, או שצורה שווה מהות או שצורה לא שווה מהות. ואני אומר, צורה שווה ...