... האמיתית אתה לא יכול למשל
לכעוס כמה שאתה רוצה, לפחד כמה שאתה רוצה, לרצות כמה שאתה רוצה, אבל אם הגעת למצב שאין לך שום שאלה, אז אפילו לאכול זה נראה לך טירוף, ואז אתה יכול לעשות הכל. אתה יכול להיות יותר ... אם הגעת לכאן כדי לטפל
בכעסים, עכשיו אתה יכול
לכעוס כמו שלא
כעסת אף פעם, אבל יש תחכום עוד יותר גדול מזה, שזה שאתה יכול
לכעוס, זה לא אומר שאתה חייב
לכעוס, אתה יכול
כעוס ויכול לא
לכעוס. זה לא מחוייב המציאות שאתה עכשיו חייב להיות בנפרדות. ככול שהאדם מצליח לראות יותר טוב את שני הכיוונים, כך יותר קל לו להזדהות עם אחד מהם. כי אם אתה אומר רק אני צודק, אז אתה ... זה רק יש ורק אין. אתה רק
בכעס ואתה אפילו לא יודע שאתה קיים. שאלה: איך משיגים זאת? אליעד: יש כאן ספר ואת צריכה ללמוד אותו. שאלה: מה ההבדל בין
הכעס שלי לבין
הכעס שאתה מדבר עליו? אליעד: כיום כאשר אתה
כועס, אתה לא
כועס מספיק. למשל אם קבלת מכה ברגל, אתה
כועס על זה שקבלת מכה ברגל, אבל אתה לא
כועס על זה שלא כואבת לך היד. אני מביא אותך למצב שכאשר תקבל מכה ברגל,
תכעס על זה שכואבת לך הרגל אבל
תכעס גם על זה שלא כואבת לך היד.
ותכעס גם על זה שלא הרביצו לך יותר.
תכעס גם על זה שהרביצו לך וגם על זה שלא הרביצו לך. אתה
תכעס על כל דבר שאפשר. היום אתה לא יודע
לכעוס עד הסוף. אתה
תכעס יותר. ובו זמנית אתה גם לא
תכעס שבועטים בך ולא
תכעס על זה שלא בועטים בך. שניהם, גם
תכעס וגם לא
תכעס. היום על מה שיש אתה
כועס ועל מה שאין אתה לא
כועס. לעתיד לבוא אתה
תכעס על זה שיש כאב ברגל,
תכעס על זה שאין כאב ביד, ובו זמנית לא ת