... אבל מי שרוצה לשקר, יש לו הרבה אפשרויות מה לשקר. כגון לדוגמא על כלי
כסף, שהאמת היא אחת, שהוא כלי
כסף, אבל יש הרבה שקרים, כגון שהוא כלי זהב או נחושת וכיו"ב. נמצא אם כן, כי האמת היא אחת, ואין הרבה ... וכאשר היש והאין נפרדים אחד מהשני, אז כאשר האדם מסתכל לדוגמא על כלי
כסף, אז האמת היא שיש כאן ישות אחת שהיא כלי
כסף, ואין כאן הרבה ישויות אחרות, כגון כלי זהב ונחושת וכיו"ב. וכאשר האדם אומר שיש כאן את מה שאין כאן, ... שקר באותה המידה ממש. כי כאשר היש והאין הם אחד, ממילא לומר על כלי
כסף שהוא כלי
כסף, זה גם אמת מצד אחד, כי הוא גם רק כלי
כסף, אבל זהו גם שקר מצד שני, כי הוא גם רק כלי זהב וכולי. וכאשר היש והאין הם אחד, אז כל מושג האמת ... הוא אחד והאמת היא הרבה. כי על כלי כלשהו, אם האדם אומר שהוא רק כלי
כסף, הרי שזהו שקר. אבל האמת היא הרבה, כי אפשר לומר שכלי
הכסף הוא סך כל האפשרויות כולן. והכוונה היא, שאם נאמר שתפישת היש והאין כנפרדים היא שקרית, הרי שזה אומר ...