... רצונו. ולרצות את המציאות באמת, פירושו שהאדם רוצה גם את האפשרות, שהמציאות תשתנה נגד רצונו. וזה אפשרי, רק כאשר האדם באמת רוצה את
כל המציאות. שאז האדם מרוצה
מכל המציאות תמיד, ואז הוא באמת רוצה את המציאות. ובכלל זה גם את האפשרות, שהמציאות תשתנה לצורה אחרת. ומנקודה פנימית יותר, על האדם לרצות את
כל המציאות, ובכלל זה גם את זה שהוא לא רוצה את המציאות, וגם את זה שהוא רוצה שהמציאות לא תהיה נגד רצונו. שזהו בעצם הסבל, שהוא הרצון של האדם. כי הרצון, הוא הסבל, וכל רצון הוא סבל (כי ... שינוי פנימי, כל רצון לשנות את המציאות, הוא עצמו הפך המטרה הסופית, שהיא לרצות את המציאות כפי מה שהיא. כי בסוף, האדם צריך לרצות את
כל המציאות כפי מה שהיא, בשלמות מוחלטת, בלי שום רצון לשנות אותה כלל. שהאדם ירצה את הכל, בדיוק כמו שהמסובב הראשון / אלוהים / המציאות, רוצה את כל מה שיש כרגע, בשלמות שאין שלמות אחריה, בלי שום רצון לשנות את המציאות כרגע. ועל האדם לחוות,
שכל המציאות היא התגלות והתגשמות רצונו. כך שכל מה שהאדם מנסה לשנות את המציאות, לא רק שהוא לא יכול בשום צורה, להשיג מכך את המטרה שהוא ירצה את המציאות בלי לרצות לשנות אותה, כי הרי הוא ... זה באמת, דהיינו, לרצות את זה שחסר לך, וגם את זה שאתה רוצה לשנות את רצונך וכולי. והדרך היחידה של האדם להגיע למצב, שבו הוא ירצה את
כל המציאות כפי מה שהיא, בלי לרצות לשנות אותה כלל, עד שהאדם ירצה אפילו את רצונו העצמי של עצמו, דהיינו, את שורש הסבל שלו עצמו, שהוא הרצון, היא רק על ידי בירור האמת. כי מצד האמת, כבר ברגע הזה ממש, האדם עצמו, הוא זה שרוצה את הרצון העצמי של עצמו, והוא זה שרוצה את
כל המציאות כולה, כפי מה שהיא ברגע הזה ובכל רגע אחר. כי האדם, הוא גם רק אלוהים האמיתי וכולי. ועל ידי זה שהאדם הופך את עצמו להיות איש אמת בכל תחומי החיים שלו, דהיינו, שהוא לא משקר ... זה הוא עצמו שמהווה את רצונו העצמי, ברצון פשוט ללא כל צורת רצון וכולי. ועל ידי זה שהאדם מזכך את עצמו באמת, על ידי זה הוא חווה את
כל המציאות, כהתגלות רצונו. ...