... במציאות, יש לו הסבר. ומי שלא יודע את ההסבר, או מי שלא מתחשק לו להסביר, אז הוא אומר שאין הסבר. אבל בוודאי שאם הדבר באמת קיים, אז בוודאי שיש לו הסבר כלשהו. ואין הדבר אומר
שכל אחד יכול בבת אחת להבין את הכל. ולא
כל אחד יכול בבת אחת להרים כל משקל. אלא צריך האדם להתאמן לפני שהוא מרים משקל כבד. וגם לשכל יש משקל. ולא כל אחד מסוגל להבין בבת אחת את הכל. אבל בוודאי שיש הסבר לכל דבר. ... והמוכר, לא יכול למכור את מה שאין לו. ומי שהוא עצמו לא הגיע אל השלמות, כיצד הוא יוביל אותך אל השלמות? הרי הוא עצמו אומר שהוא לא הגיע אל השלמות וכולי... וכנ"ל, אין הכוונה לומר
שכל אחד יכול להבין כל דבר בבת אחת, אבל על האדם לדעת שהוא בוודאי כן יכול להשיג את השלמות האישית שלו... והשלמות בהחלט כן קיימת. ומי שלא הגיע אל השלמות, הוא לא יודע איך להוביל ...