... אלוהים, עבודת אלילים, אחדות המהות והצורה שאלה: האם הכוונה חשובה או המעשה? בכוזרי נאמר,
כוונתך רצויה אך מעשיך אינם רצויים. אליעד: אני למשל הייתי אומר, כוונתך רצויה אבל לא מספיק. או הבנתך נכונה אבל לא מספיק נכונה. זאת אומרת שצריך לכוונן יותר את מה שאתה מבין. למשל אדם שרוצה ... מעשה. אז בתפיסה שדברת עליה המעשה הכי ממשי. מחשבה פחות ממשי, ומעשה הכי ממשי. אז הוא אומר,
כוונתך רצויה אך מעשיך אינם רצויים, זאת אומרת הממשי אינו רצוי. אצלי זה אחרת, כוונתך רצויה, אבל למשל הבנתך אינה רצויה. אצלי אני מעלה את הרף יותר למעלה למופשט. אצלי הממשי נמצא מעל הכוונה. ... מציאות כזאת, אז לפעמים אתה מייחס חשיבות לצורה יותר מאשר למהות. וטוב שכך. מה הכוזרי אמר לו?
כוונתך רצויה אך מעשיך אינם רצויים, הוא אמר שהצורה חשובה מהמהות, שזה לא הגיוני, מה חשוב יותר אלוהים או אני? אם אלוהים הוא המהות אז הוא יותר חשוב. אני בא להגיד לך, שבסוף בסוף בסוף אתה מקבל ... מהות ואף על פי כן לא שווה מהות. מה שניסיתי להסביר לך שהויכוח שאומר שהעיקר זה כוונת הלב, או
שכוונתך רצויה אך מעשיך אינם רצויים, כל הדו שיח הזה הוא ביטוי של ויכוח גדול יותר, מה חשוב יותר המהות או הצורה? החיצוני או הפנימי? למשל כאשר שני אנשים מתווכחים מה יותר חשוב, מה עשיתי או מה ...