... המבט הסובייקטיבית של המוכר. ונבהיר את הדבר, בצורה ציורית. והדבר דומה
לכדור, שהוא מכוסה ב 3 צבעים שונים. וניתן להסתכל על
הכדור הזה מנקודות מבט שונות, שמאפשרות לראות את הצבעים השונים של
הכדור. וכל צבע, מייצג נקודת מבט אפשרית לגבי העסקה. צבע אחד, מייצג את הרעיון שאומר, שהעסקה טובה עבור הלקוח. צבע שני, מייצג את המחשבה שאומרת, שהעסקה רעה עבור הלקוח. והצבע השלישי, ... עמדות. שבו, המוכר מנסה לשכנע את הלקוח הפוטנציאלי, להסתכל על אותו
הכדור, מהעמדה הרעיונית, שממנה הוא המוכר רואה את הדברים. ולכל צבע, יש את זכות הקיום שלו. ולכל נקודת מבט אפשרית, יש את זכות הקיום שלה. והמציאות מאפשרת לאדם להסתכל על אותו
הכדור ועל אותה העסקה, מנקודות מבט שונות, שכולן נכונות באותה המידה, מנקודת המבט של
הכדור עצמו. ובתהליך המכירה, המוכר מנסה לשכנע את הלקוח, לשנות את נקודת המבט שלו, ולהסתכל על המכירה, מנקודת מבט שאומרת, שהמציאות תהיה טובה יותר עבורו, אם העסקה תתבצע. ועוד נחדד, ...