... לא חשובה בכלל האמת, למה תוך שנייה הוא היה מרגיש טוב? אם הוא לא רוצה את האמת, אז אין לו בעיה לשקר. אם אין הבדל בין אמת לשקר, אז אין הבדל בין טוב ורע. למשל
כואבת לך הרגל, ולא אכפת לך מהאמת, אז תשקרי ותגידי שלא
כואבת לך הרגל. אני רוצה להראות לכם, שאם האדם לא היה רוצה את האמת, אז כל מה שקורה לו היה בסדר, וכך היו נפתרות לו ... רע לך. למעשה אדם שמחפש את האמת, מחפש משהו אחר ממה שקיים כרגע. בפשטות, רע לך, כי לא קורה את מה שאתה רוצה, ואם לא אכפת לך מהאמת, אז תגיד שאתה רוצה את זה. למשל
כואב לך הגב, אם את לא מחפשת את האמת, את יכולה לשקר ולהגיד שלא
כואב לך הגב, או לשקר ולהגיד שאת רוצה את
הכאב גב. שאלה: אבל אין מצב כזה. אליעד: לא אמרנו שיש מצב כזה, אנחנו מנסים להבין מה את רוצה באמת. בפשיטות, רע לך ... בכלל לא היה אכפת מהאמת, והוא לא היה מבדיל בין אמת לשקר, אז שכשאומרים לו האם זה שולחן? הוא יגיד אולי. האם יש כאן פיל? הוא יגיד אולי. אז אפילו לא יכול להיות לו
כאב ראש, כי אם ישאלו אותו, האם
כואב לך הראש? הוא יגיד אולי. אז איך תהיה לו בעיה? אין לו שום אחיזה? שאלה: מה אם מפגר? אליעד: אנחנו מדברים עכשיו על ... מסוים. אבל להגיד, קורה משהו מסוים, זה להגיד את האמת, כי אם לא היית מבדיל בין אמת לשקר, אז איך אתה יודע שזה קורה, אולי זה לא קורה? אם אתה חושב שהאמת היא,
שכואב לך הראש, אז אתה באמת סובל, אתה חווה נפרדות. אני רוצה להביא אותך למצב, שאם
תכאב לך הרגל, את תחווי שלא
כואבת לך הרגל. ובנוסף את תוכלי לבחור, אם את רוצה לשקר או לא. ותהיי אפילו שקרנית כל כך טובה, שאפילו שלא
תכאב לך הרגל, תגידי
שכואבת לך הרגל ואפילו תסבלי
מהכאב. למעשה תוכלי ליצור רע. אני אלמד אותך את השקר בשלמות, ואפילו תוכלי לבחור אם את רוצה אמת או שקר. למעשה כאשר האדם ... וכך סבלתי פחות. אליעד: את רוצה לרצות בלי סיבה? פשוט, כל פעם שיש לך סיבה למה את לא רוצה, תשאלי, למה הסיבה הזאת נכונה? ואז תגיעי למצב שתרצי בלי סיבה. למשל
כואבת לך הרגל, את אומרת שכדי שאני ארצה את
הכאב ברגל, אני צריכה סיבה למה לרצות את
הכאב ברגל, אז תשאלי, למה שלא תרצי את
הכאב ברגל? את אומרת שכדי להינות צריך סיבה, אני אומר הפוך, כדי לסבול צריך סיבה. שוב,
כואבת לך הרגל ואת סובלת מזה, למה את סובלת? כי את לא רוצה את זה, זה כמו על מי אתה מגלגל את האחריות? באיזה מגרש הכדור נמצא. מה שקורה אצלך,
שכשכואבת לך הרגל ואת לא רוצה את זה, אז את מחפשת סיבה למה לרצות את זה. אני אומר בואי נעשה הפוך, תסבירי לי למה את סובלת. ואני מבטיח לך, שכאשר את תסבלי, ותשאלי את עצמך, למה אני סובלת? למה אני לא רוצה את זה? את בסוף תרצי את זה בלי סיבה תשאלי, למה אני לא רוצה את
הכאב הזה? שאלה: רוצה להרגיש רק טוב. אליעד: למה? שאלה: אני לא רוצה להיות תלויה בסבל. אליעד: אז את לא רוצה להיות תלויה בסבל, וזה לא שאת לא רוצה את
הכאב. זה לא שאת לא רוצה לסבול. מה אכפת לך לסבול? שאלה: אני לא שולטת עליו. אליעד: אם את לא שולטת אז אין פיתרון. אבל את ... אם היית חווה במוחלטות שאת לא שולטת בכלל, אז לא היית שואלת שאלה, והיית רגועה לגמרי, כי היית בחוויה שאת לא יכולה לשנות, ולכן היית רגועה במצב שלך. הבעיה היא לא
בכאב, הבעיה היא בהתנגדות
לכאב. להיות אמיתי עם עצמך, זה לשאול, למה אני לא רוצה את
הכאב, ואז תביני שאין לך תשובה, ואז לא יפריע לך
שכואבת לך הרגל. שאלה: אי אפשר לסבול
כאב וגם ליהנות. אליעד: אני בעדך, אני רוצה שתיהני בזה שתרצי את
הכאב. אם את רוצה את
הכאב את נהנית. אם תביני, למה את לא רוצה לסבול
מכאב, אז את לא תסבלי
מכאב. אם תביני לה רע לך, לא יהיה לך רע. אני מתחייב לכם, שלא משנה לאיזה בעיה אתם נופלים, תנסו להבין למה אתם לא רוצים את ...