... שיתבונן עוד יראה, כי כל דבר בעולם באשר הוא, יש בו
חסרונות ויתרונות כלשהם. ואין שום דבר בעולם, שאין בו שום חיסרון. וגם אין שום דבר בעולם, שאין בו שום יתרון. אלא, כל דבר בעולם, יש בו גם חיסרון כלשהו וגם יתרון כלשהו. וכל דבר בעולם, יש בו
חיסרון ויתרון, מבחינה יחסית, אבל לא מבחינה מוחלטת. ז"א
החיסרון והיתרון של הדבר, הם תמיד בעיני המתבונן באופן אישי וסובייקטיבי בלבד. אבל מבחינה אובייקטיבית, דהיינו, מנקודת מבט מוחלטת, ז"א נקודת מבט שאין לה שום העדפות ושום דעות קדומות ... העדפה אישית, מנקודת מבט שכזו, בשום דבר בעולם, אין
חסרונות או יתרונות. כי אין שום משמעות,
לחסרונות או יתרונות, כאשר אין שום העדפה אישית. ונמצא אם כן, כי מנקודת מבט אובייקטיבית מוחלטת, אין שום אפשרות לאהוב או לשנוא משהו. כי הכל שווה באותה המידה. ואין טוב או רע, ... ואופן שהיא תהיה מושלמת. כי בכל דבר בעולם, תמיד יש בו
חסרונות ויתרונות כלשהם. ומוכרח תמיד, שהאדם גם יאהב את עצמו ברמה כלשהי, וגם ישנא את עצמו ברמה כלשהי. אבל יש גם נקודת מבט נוספת, והיא נקודת המבט האובייקטיבית. שבה, אין שום ...