... כפי מה שהוא, או לא. ולעומת זאת, כאשר קיימת רק
ישות אחת ויחידה, שקיומה לא מורכב משום דבר כלל, היא ורק היא, קיומה הוא מחוייב באמת. וכאשר האדם בוחן וחוקר את הרצונות שלו או כל דבר אחר, עליו לראות תמיד, האם הדבר הוא אפשרי ... הוא לא מהות המקום, אלא אלו רק שתי צורות של
ישות אחת, שהיא חסרת כל צורה כלל, דהיינו, מה שנקרא אצל האדם כלום / אין / שום דבר וכולי. ובלי שהאדם יבין את מהות האין, הוא לעולם לא יבין את מהות הצורות של האין, וגם לא את ... הראשונה של הכל, היא החיבור של היש והאין
לישות אחת ממש. וכאשר האדם מתבונן בדבר הזה, הוא רואה פלאי פלאות. כי מצד המהות הראשונה של המציאות, אין שום הפרדה בין היש לבין האין, ובצורות של המציאות, יש הפרדה בין היש לבין ... כיצד זה אפשרי שיהיו קיימות צורות שונות, מתוך
ישות אחת שבה אין שום הפרדה כלל? כי המהות ממלאת את הכל תמיד, ושום דבר לא קיים בלעדיה, וקיומה הוא מחוייב, כי המצוי הראשון קיומו מחוייב. והמצוי הראשון, הוא יחיד, וקיומו ... כבר יודע את האמת שהכל אחד ממש, ושכל הצורות הן
ישות אחת ממש, ושאין שום שאלה כלל. ...