... שחוסר השלמות של האדם, נובע מכך שהאדם מצד מהותו הוא אינו
הישות השלמה (המציאות השלמה), הוא יכול מראש להבין, האם לפחות מבחינה פורמאלית, הרעיון המוצג לו מתיימר להביא אותו אל השלמות הזאת, שנראית כבלתי ... החוויה של השלמות, שנראית כבלתי אפשרית מצד מהותו של האדם
כישות שהיא אינה אין סופית. והשאלה הנשאלת היא, איך ניתן לעשות זאת וכיצד ניתן להביא את האדם אל החוויה של השלמות, למרות שהיא אינה אפשרית, מצד זה שהאדם הוא
ישות חסרה, שאינה מושלמת באופן מוחלט? וההסבר הוא, כי החוויה של האדם, תלויה בהבנה של האדם. ותכלית הספר, היא לשנות לאדם את החוויה האישית הרגשית ... של האדם, מרגיש את הריקנות, שנובעת מכך שהאדם הוא אינו
ישות שלמה, הרי שתפישת המציאות של האדם לא ממש משנה כלל וכלל לא. ולכן, המטרה המוצהרת של הספר, היא להביא את האדם אל תחושה וחוויה מלאה של שלמות ... המציאות, הכל אחד. והכל אחד פירושו, החיבור של כל ההפכים
לישות אחת ממש (ויתבאר עוד בהמשך). ומצד האמת אין שום הבדל בין החיסרון וה"יש" סוף, לבין השלמות וה"אין" סוף. כי האדם הוא סוף, כי הוא מוגבל והוא
ישות סופית. והמציאות שמכילה בתוכה את הכל, היא אין סופית. ונחדד כי לא מדובר על המציאות שנפרדת מהאדם,
כישות נפרדת ואין סופית, אלא מדובר על המציאות שמכילה בתוכה, גם את האדם
כישות סופית, וגם את המציאות שהיא אין סופית, והכל
כישות אחת. וגם המציאות הזאת, יש שלמות אחרת גדולה ממנה ושאעפ"כ נמצאת באחדות איתה, וזה כבר עניין אחר. והנה, האדם בשכל האנושי שלו, לא מסוגל להבין, ... הזמן ואת המקום האין סופיים עצמם, הרי שהאדם חווה את עצמו
כישות קטנה, שחסרה את השלמות של
הישות שהוא חלק ממנה. כי האדם הוא חלק מהשלם, אך לא השלם עצמו. והנה, מצד האמת של המציאות (שתתבאר בספר הזה), אין שום הבדל בין השלם לבין חלקיו. וזאת
ישות אחת ממש. ורק בשכל הקטן של האדם נדמה לו שיש הבדל בין הישויות השונות האלו, למרות שבאמת אין שום הבדל כלל והכל זו
ישות אחת ממש. ואין הכוונה לומר שהאדם "מחובר" אל המציאות האין סופית, כי את זה כולם יודעים ואין בכך שום חידוש ושום תועלת, אלא הכוונה היא לומר שאם ... שלעולם הוא לא יוכל לחוות את השלמות האין סופית, מאחר שהוא
ישות סופית. אבל, הספר הזה מביא לאדם שכל כזה, שאיתו יוכל האדם להכיל בתוך השכל האנושי שלו, את ההבנה שבאמת הכל אחד, ושהיש והאין הם אחד, ושהסוף והאין סוף הם
ישות אחת ממש (לא מחוברים, אלא אחד ממש). ועל ידי זה שהאדם יבין את ההבנה הזאת, דהיינו, שהאדם יצליח להכיל בתוך מחשבתו את הידיעה שכל
ישות סופית, היא באחדות מוחלטת עם האין סוף, על ידי זה האדם גם יחווה את השלמות הזאת ברמה הרגשית. והמסר הסופי של הספר, הוא שהכל מושלם ושהכל אחד. ...