... לא חשוך אצלה. והחכם יודע להאיר לאדם את דרכו, על ידי השכל של השמש. דהיינו, החכם האמיתי נותן לאדם
עצות, שהן חלקים מהשכל הכולל של המציאות. ומצד האמת, השמש מאירה תמיד בשווה בכל מקום. אלא שהאדם עושה לעצמו צל. כי השמש מאירה תמיד. והצל נוצר לא בגלל ... המציאות, והוא מרגיש רע וכולי. ואיך יכול האדם להתקרב אל האור של השמש? תשובה: על ידי זה שהוא לומד את
העצות של החכם האמיתי ומתבונן בהן. כי בכל
עצה שאותה נותן החכם, תמיד יש בה חלק כלשהו של השכל של המציאות כולה, שהיא השמש עצמה. ועל האדם להתבונן על
העצות של האדם החכם, ובשלב הראשון לנסות להבין אותן. ואחרי שהאדם מצליח להבין את
העצות שהוא קיבל, עכשיו על האדם לנסות להסתכל על השכל שיש
בעצות האלו, דהיינו, לנסות להבין מדוע
העצה הזאת היא כך ולא אחרת. כי החכם האמיתי, לא נותן את
העצות שלו על סמך אמונה, אלא על סמך ידיעה. כי מי שלא הגיע אל השכל הראשון של כל השכלים שבעולם, הוא נותן
עצות על סמך אמונה בלבד. דהיינו, הוא מאמין
שהעצה שלו טובה. אך הוא לא יודע זאת בוודאות, מאחר שהוא עצמו עוד לא הגיע לסוף הדרך ואל השלמות, וממילא הוא לא יכול לדעת באופן וודאי האם הוא בכלל הולך בדרך הנכונה או שלא. אך החכם האמיתי, שהוא הגיע לסוף הדרך השכלית ואל השלמות, כאשר הוא נותן
עצה כלשהי, זה הכל על סמך ידיעה ברורה שלו,
שהעצה הזאת טובה, והוא גם יודע איך
העצה הזאת מקשרת את האדם אל השלמות הסופית שלו. כי
העצות של החכם, הן כולן מקשרות את האדם אל השלמות הסופית שלו. כי יש
עצות שטובות רק למקרה מסוים. אך השכל שהחכם האמיתי נותן לאדם
בעצות שלו, השכל הזה טוב עבור כל הדברים שבעולם, והוא יעזור לאדם להגיע אל השלמות הסופית שלו. ואם נחזור לעניין ההארה, נראה כי הארה שלמה, היא כאשר האדם ... אך כדי להגיע להארה שקורת בבת אחת, לשם כך צריך האדם לעבור את כל הדרך. וככל שהאדם לומד טוב יותר את
העצות של החכם האמיתי, וככל שהאדם מתבונן טוב יותר על השכל שיש
בעצות של החכם האמיתי, על ידי זה האדם מתקרב אל האור של השמש. כי בוודאי שיש אפשרות להכיל גם את האור של השמש כולו. אלא שהיכולת השכלית של האדם, לא מספיק ...