... מכל רגע, איך להנות מהחיים? חיים משעממים, להכין שיעורי בית עם
הילד, לשטוף כלים, לקפל כביסה, קיפול כביסה, שטיפת כלים, איך לגרום
לילד לעשות שיעורי בית?
חינוך ילדים, שלום בית - פרומו שאלה: איך אפשר ליהנות מכל רגע - בעבודות הבית, בשיעורי בית עם
ילד ושיחה עם האישה? אליעד: יש כאן ... מועילה וגם מזיקה, מזיקה בכך שהוא התאמץ, ומועילה בכך שקבל משכורת. והיא יותר מועילה לו ממזיקה, כי אחרת לא היה עובד. מה יותר קל לך, לשפשף את הריצפה או ללמוד עם
הילד? שאלה: ללמוד עם
הילד. אליעד: למה? כל פעולה יכולה להביא לך ... לשפשף את הרצפה. אז אתה שואל, איפה אני יכול למצוא חיות במחשבה שאומרת, אני לא רוצה לשפשף את הרצפה? מה שאני רוצה להגיד בעצם, שלשפשף רצפה או לעשות שיעורי בית עם
הילד - זה בעצם משחק של מחשבות. מה זה אומר? ... אתה לא אוהב את המחשבה, וגם כאשר אתה צריך לחשוב את אותה מחשבה שעה שלמה. יש מחשבה שאתה לא אוהב אותה, ואתה צריך לחשוב אותה שעה שלמה. לדוגמא, שאתה צריך לשכנע את
הילד שלך לעשות משהו, ואתה לא אוהב את ... כי לפעמים השכל הוא כל כך עמוק שאתה לא מבין אותו, וזה שאתה לא מבין אותו, אז אתה משתעמם ממנו. זה אומר, שלשטוף כלים לא מעניין אותך, כי אין שם שכל, ולגרום
לילד להכין שיעורי בית, זה משעמם אותך כי יש ... שם שכל כל כך גדול שאתה לא מבין מה לחשוב, ולכן כבר לא חושב ואז זה משעמם אותך. אך האיזון הוא, להצליח שאת הדבר הקשה להפוך לקל, שזה אומר שלנסות לחשוב איך לגרום
לילד להכין שיעורים ובאותו כוח למצוא שכל בשטיפת כלים. כאשר אתה מגדיל את היכולת השכלית שלך, את האין שכל אתה יכול להפוך ליש שכל, כמו שבשטיפת כלים אתה יכול למצוא שכל חדש. ומהלימוד עם
הילד אתה יכול להפוך את היש שכל לאין שכל, ... לך עד עכשיו שאם אתה שוטף כלים, אתה צריך ללמוד מזה משהו חדש. להתחיל לשאול הרבה שאלות על הכלים ועל מה שאתה רואה מולך. ואז תקבל תובנות. ואם אתה מכין שיעורים עם
הילד תתחיל לשאול שאלות, מה אני לא מבין, מה ... על ידי צמצומים. מה אני מלמד אותך בעצם? איך להשיג את האין סוף, אלוהים הוא גם הכלום וגם הכל, כשאני מסביר לך איך ליהנות משטיפת כלים ואיך ליהנות משעורי הבית עם
הילד, אני למעשה מסביר לך איך לקחת שכל גדול ... יש אפשרות ליהנות מכך שאין שכל. זה אומר שגם להיות כלום זאת הנאה. לפעמים הסבל נוצר מהשכל, ולכן כאשר אין שכל גם יכולה להיות הנאה. למשל לשטוף כלים או להתווכח עם
הילד אתה יכול ליהנות מזה גם בלי שכל. כי ... שתי אפשרויות, או ליש - אני יותר קיים, או לאין - אני פחות קיים. אם אתה רוצה להגיע ליש - יותר קיים, אז אתה צריך להפעיל שכל. ואם אתה שוטף כלים או מתווכח עם
הילד ולא מוצא שם שום שכל, אז אתה יכול ... אם אומרים לו, בו תשטוף כלים, והוא לא רוצה, הוא מרגיש מושפל, כי הוא חושב שיש לו יכולות והוא לא מבטא אותם. אז אומרים לו, במקום לשטוף כלים, תכין שיעורי בית עם
הילד. בו תבטא את היכולות שלך עם
הילד, הוא לא רוצה לאמץ את השכל שלו, הוא רוצה פעולות פשוטות. מה שאני רוצה להגיד שהאדם תמיד רוצה את ההפך. אבל אם האדם מבין את העניין, אז אם מבקשים ממנו להכין שיעורי בית עם
הילד, הוא ירגיש שיש לו כאן הזדמנות לבטא את ... ממנוחה, זה כמו שינה, לא צריך לאמץ את השכל. אם האדם באמת יבין את עצמו, אז הוא יגיע למצב שהוא תמיד באותה דבקות, פעם אתה שוטף כלים ופעם אתה מכין שיעורים עם
הילד, שניהם שווים, זאת צורה וזאת צורה, שכל ... שיש פחות הגדרות - זה יותר אחדות. ודרך אגב, אתה יכול מאותה פעולה ליהנות פעמיים ולסבול פעמיים. אם אתה נהנה מההפכים אתה גם סובל מההפכים. למשל כאשר את מלמד את
הילד שלך, אתה יכול ליהנות בתהליך משני ... אחיזה. ולכן אתה צריך את האמצע. אם תהיה רק כלום, לא תהנה מזה יותר, ואם תהיה רק יש, גם לא תהנה כי אתה מתחיל לסבול מחווית הצמצום, ולכן זה גם וגם. אתה יודע למה
הילד לא רוצה להכין שיעורי בית? אחת הסיבות ... באגו ובכבוד שלו. הוא רוצה להרגיש יש, הוא רוצה ליצור, והשיעורים משעממים אותו וזאת כמו חווית מוות / אין, כבר מגיל קטן הוא לא רוצה למות. אז איך מצליחים לגרום
לילד להכין שיעורים, אחד - לעניין אותו ... עוד יותר. באופן כללי, אם אתה רוצה ליהנות ממשהו, תתחיל לשאול עליו שאלות, עד אין סוף. ולפעמים האדם רוצה להיעלם ולא רוצה לשאול כלום. יש שתי מטרות בלימוד עם
הילד, האחד שעושים דברים גם כשלא רוצים, ודבר נוסף שצריך לגרום
לילד ליהנות מעצם הלימוד עצמו. ...