... שאומר משהו, ולכל רעיון יש רעיון שנגדי לו. אתה בסך הכל לוקח סיפור שזה גם רעיון ומחבר אליו רעיונות אחרים. למשל אשתך אומרת לך
שהילדה בוכה. מה זה אומר? שזה רעיון שבשכל שלך אתה יכול לחשוב,
הילדה שלי בוכה
והילדה שלי לא בוכה. ועכשיו אתה חושב,
הילדה שלי בוכה, זה רעיון, אתה חושב שהיא באמת בוכה, אבל היא לא באמת בוכה, המוח שלך באמת חושב שהיא בוכה. יש אותך תודעה ויש אין סוף רעיונות / אפשרויות, ואחת האפשרויות אומרת
שהילדה שלך בוכה, ואחת האפשרויות אומרת
שהילדה שלך לא בוכה, ואחת האפשרויות אומרת
שהילדה שלך בוכה חצי. כשאתה רואה קיר, מה זה אומר, שאתה כרגע מזדהה עם הרעיון שאומר שיש פה קיר. ואם אני מאוד ... עכשיו, ועל מה שיקרה לך בעתיד וכו'. מה זה נקרא מספר עליך, בסוף כאשר אתה קורה סיפור עליך לעצור ולבדוק, להתבונן ולשאול למשל, איפה
הילדים בתוכי? איפה החוף ים בתוכי? הסיפור הוא למעשה עליך ובסיפור עצמו יש תשובות לכל השאלות שלך. למשל ... כאשר אלוהים כותב משהו, הוא כותב את הראש שלו, אז בעיתון הזה יש את השכל של אלוהים. זה אומר שעליך להתייחס לכל דבר ביראת כבוד. למשל
הילדה שלך הלכה ונפלה, מצד אחד אתה יכול להגיד שיש פה מסר מאלוהים ולא סתם היא נפלה, ומצד שני אתה יכול להגיד אין כאן שום משמעות. אתה יכול להתייחס לדברים בכל המשמעות ואתה יכול גם לראות שלדברים אין משמעות. למשל אתה שומע
שהילדה שלך מספרת לאשתך שמישהו בגן גנב לה את הצעצוע, אתה יכול לבדוק היכן
הילדה שלי בתוכי, איפה אמא שלה בתוכי, איפה הצעצוע בתוכי, איפה
הילד בתוכי, ואיפה אני יכול לראות את הסיטואציה הזאת בתוכי, ומה אני לומד מזה עלי? כך אתה צריך לראות לא רק ... ואז אין הבדל בין יש לאין. כי אם אתה מסוגל להגיד על מה שאין שהוא יש, ועל מה שיש שהוא אין, אז אין הבדל בין יש לאין. לדוגמא, נגיד
שהילדה בוכה, אתה צריך להסתכל על זה כסיפור, מה אני לומד מזה
שהילדה בוכה? שלב ראשון להבין למה
הילדה בוכה. אי אפשר להבין באופן מוחלט למה
הילדה בוכה, אין תשובה מוחלטת למה היא בוכה, ובכל זאת תנסה להבין באופן יחסי למה היא בוכה. אחר תנסה להבין מה ... למשל בוכה בגלל כאב, זה אומר שבגלל כאב בוכים, שזה אומר שבגלל התנגדות רצון יש בכי, תתחיל להפשיט את הרעיונות ואז תגלה איפה בתוכי יש
ילדה שבוכה. אם היא בוכה סתם תבדוק איפה בתוכך אתה בוכה סתם. אם היא בוכה בצדק, תבדוק איפה בתוכך אתה ...