NLP / שכנוע - רצון לקבל / רצון לתת - איך למכור יותר? איך לשכנע לקוחות? איך לגרום למישהו לבקש עזרה ממך? איך להתמודד עם מישהו שמתבייש לבקש עזרה? איך לחזק את הביטחון העצמי של השומע?... זה יש לאדם יותר אינטרס לבקש ממך את אותה העזרה והסיוע. ועוד אחדד, כי רצוי גם להמיר את המילה "עזרה", בתיאור של הפעולה בפועל של אותה העזרה. ז"א שאם לדוגמא מדובר (מתחום חינוך ילדים) על ילד שברצונך לעזור לו לעשות שיעורי בית ולעזור לו ללמוד למבחן. אז בעצם העזרה היא, בכך שאתה עושה איתו שיעורי בית ולומד איתו למבחן. ואז במקום לומר לילד "אני אשמח שתבקש ממני לעזור לך בשעורי בית", במקום זה יש לומר "אני אשמח שתאפשר לי לעשות איתך את שעורי הבית ביחד". דהיינו, מסירים מהמשפט המקורי את המילה בקשה (תבקש) ואת ... בלי להזכיר את זה, שמדובר כאן על בקשת עזרה. ואסביר יותר: המשפט שאומר "אני אשמח שתבקש ממני לעזור לך בשעורי בית", מצד אחד אומנם הוא מציג את הדברים בצורה כזו שאומרת, שאם הילד יבקש עזרה בשעורי הבית, הרי שבכך בעצם הוא נמצא בחוויה של נתינה כלפי ההורה שלו, שאמר שהוא מאוד רוצה ומאוד שמח לעזור לילד בשעורי הבית. אבל מצד שני, עדיין הדברים מוצגים בצורה כזו, שאתה מאוד תשמח, כאשר האדם השני יבקש ממך עזרה / יבקש שתעזור לו. דהיינו, מהצד של השומע, אומנם הוא מבין שהוא בעצם ... הניסוח "הסלים האלו", שיוצר סוג של ריחוק רגשי בין השומע, לבין הסלים שלו. ואז הוא מרגיש, שזה כבר לא שאתה מרים את הסלים שלו, אלא אתה סתם מרים סלים כלשהם. או לדוגמא לעזור לילד בשעורי בית, לא בצורה של "אני אשמח שנעשה ביחד את שעורי הבית שלך", אלא בצורה של "אני אשמח שנלמד ביחד את מה שכתוב בספר ההיסטוריה" וכיו"ב. ז"א שיוצרים סוג של ניתוק רגשי ... ללמוד איתך ביחד את החומר במתמטיקה", במקום זה אפשר לומר "אני אשמח שנלמד ביחד את החומר במתמטיקה". שגם כאן משמיטים את המילה "איתך", שהיא יוצרת סוג של הזדהות אישית אצל הילד, בין שעורי הבית במתמטיקה לבינו, ומשתמשים במילה "ביחד", שפירושה הוא, אנחנו שווי ערך, תוך כדי ביצוע הפעולה. כך שיש כאן כמה עקרונות שכנוע. והעיקרון הראשון הוא, שבאופן ...