... קשב וריכוז, ADHD, הפרעת קשב וריכוז אצל
ילדים, הפרעת קשב וריכוז אצל מבוגרים, חוסר ריכוז,
חינוך ילדים ובו יתבאר העניין של הפרעות קשב וריכוז באופן כללי, והפרעות קשב וריכוז של
ילדים באופן ספציפי. ויתבאר, ממה נובעת הפרעת קשב וריכוז אצל מבוגרים? ויתבאר, ממה נובעת הפרעת קשב וריכוז אצל
ילדים? ויתבאר, מהו הטיפול הטוב ביותר להפרעות קשב וריכוז בכלל, ולהפרעות קשב וריכוז של
ילדים בפרט? והפרעת קשב וריכוז (ADHD = Attention Deficit / Hyperactivity Disorder), נתפשת כבעיה נפשית וכהפרעה נפשית, שיוצרת אצל האדם בעיות שונות בחייו. כאשר אצל
ילדים, בעיית קשב וריכוז, יוצרת גם לקות למידה, שמפריעה
לילד במהלך הלימודים שלו, ומפריעה
לילד להתרכז בלימודים שלו וכולי. והשאלה הנשאלת היא, ממה נובעות הפרעות קשב וריכוז, וכיצד אפשר לטפל בהפרעות קשב וריכוז? וראשית כל, יש לומר באופן חד משמעי, ש אין דבר כזה הפרעות קשב וריכוז בכלל, ו אין דבר כזה הפרעות קשב וריכוז אצל
ילדים בפרט. כפי שנסביר תכף ומיד את העניין. ועוד נאמר בצורה ברורה, שזה שחלק מהפסיכולוגים / פסיכיאטרים וכיו"ב, לא מבינים למה
הילד לא מצליח להתרכז בלימודים, וזה שחלק מהפסיכולוגים / פסיכיאטרים וכיו"ב, לא מצליחים להבין למה
הילד לא מקשיב בלימודים, זה עדיין לא אומר
שהילד סובל מהפרעת קשב וריכוז. זה כן אומר,
שהילד לא מקשיב בלימודים ולא מתרכז בלימודים מסיבה כזו או אחרת, שתתבאר להלן, אבל זה לא אומר שלאותו אדם, יש בעיה נפשית כזו או ... כי אם לא היו מגדירים שיש דבר כזה הפרעת קשב וריכוז, אז ממילא אותם פסיכולוגים וכיו"ב, לא היו מרגישים בנוח, מכך שהם אינם יודעים איך לגרום
לילד להתרכז בלימודים. כי הם אפילו לא מבינים, למה באמת
הילד לא מצליח להתרכז בלימודים. וכל שכן, שהם אינם יודעים איך לעזור
לילד להתרכז בלימודים. ולכן, הם מאבחנים את
הילד (אבחון
ילדים), כמי שסובל מהפרעת קשב וריכוז של
ילדים. ואז ממילא הם מסירים מעצמם את האחריות, לטפל בבעיה בשורשה. אבל מצד האמת, בעיית קשב וריכוז, יש לה הסבר מאוד פשוט, ... לא מצליח להתרכז ולהקשיב לדבר מסוים , זהו כמובן פשע אנושי. שבו, מגדירים אדם שהוא סובל מבעיה כלשהי, כאשר, הוא לא באמת סובל משום בעיה. ז"א,
ילד שלא מצליח להתרכז בלימודים שלו, אולי יהיה נכון לומר, שיש לו בעיית קשב וריכוז בלימודים שלו. אבל לא יהיה נכון לומר שיש ... לא חשב על שום דבר. אך אין הדבר כך! אלא, האדם חושב ומרוכז תמיד בדבר כלשהו, גם אם הוא לא מסוגל להגדיר על מה הוא חושב ובמה הוא מרוכז.
והילד, שלא מצליח להתרכז בלימודים, או האדם הבוגר, שלא מצליח להתרכז בדבר כזה או אחר, זה רק משום, שבאותו הרגע הוא מרוכז במשהו אחר ... ופתרונות וכל מיני דברים, שרוב בני האדם בעולם, לא מודעים אליהם. ומי שמחליט לאדם על מה הוא יחשוב ברגע כלשהו, זה תת המודע שלו. ואם לדוגמא
הילד מנסה להתרכז בלימודים, והוא לא מצליח להתרכז בלימודים, זה רק משום, שבאותו הרגע, תת המודע של
הילד, לא מאפשר לו להתרכז בלימודים. משום שתת המודע של
הילד, רוצה
שהילד יתרכז בדבר אחר. שעבור תת המודע של
הילד, הדבר האחר הזה, נראה חשוב יותר. וגם אם האדם לא ממש יודע להגדיר, על מה בדיוק הוא חושב, כאשר הוא לא מצליח להתרכז, הרי שתמיד ... בשום דבר, זה רק משום שהוא מרוכז באיזה דבר אחר, שהוא עדיין לא יודע להגדיר אותו במדויק. אבל תמיד האדם מרוכז בדבר כלשהו. וכאשר נראה
שהילד סובל מהפרעת קשב וריכוז בלימודים, הרי שזה רק משום, שבזמן הלימודים,
הילד כן מרוכז בדברים אחרים, שהם מעניינים אותו, יותר מאשר הלימודים. כי
הילד, כמו אדם בוגר, מעדיף להתרכז במה שמביא לו הכי הרבה תועלת.
והילד, שלא ממש מבין את התועלת שהלימודים מביאים לו, ובפרט, כאשר ה