... כי כל דבר הוא חלק מדבר אחר גדול עוד יותר. והסיבות הן חלק מדבר אחר גדול עוד יותר. ולא
יכול להיות שהסיבות הן חלק של אין סיבה. כי אלו שני הפכים. והסיבות הן חלק של סיבה אחרת גדולה עוד יותר, שהיא הסיבה הראשונה שהיא מוכרחת. כך שסיבת כל הסיבות, היא לא ה"אין סיבה". כי גם ... של מחוייב המציאות, גם הוא רק אפשרי המציאות. כי כמו שהוא מחוייב המציאות, כך גם הוא היה
יכול להיות אפשרי המציאות. ותמיד אפשר לשאול, מפני מה מחוייב המציאות הוא מחוייב המציאות ולא אפשרי המציאות. וא"כ גם מחוייב המציאות, גם הוא רק אפשרי המציאות. דהיינו, שזה רק אפשרי שהוא יהיה מחוייב, כי הוא היה
יכול להיות גם רק אפשרי המציאות. וכל דבר שנאמר עליו שהוא זה מחוייב המציאות, ושהוא השורש של הכל וכולי, גם הוא יהיה תמיד רק אפשרות. כי כל זמן שיש דבר נוסף שהוא לא מחוייב, הרי שתמיד ... מפני מה ומה הסיבה שבגללה דווקא הדבר הראשון גורר את הדבר השני ולא להפך. כי הרי היה
יכול להיות גם הפוך. וצריך למצוא לא רק את הסיבה הראשונה, דהיינו, למצוא סיבה שלא ניתן לשאול מה הסיבה שלה, אלא למצוא גם את הסיבה שבגללה הסיבה היא הסיבה של התוצאות שאחריה ולא אחרת. ומי ...