... להכיר בכך, שיש עוד דעות שונות משלו. ועל האדם לשאול את עצמו (וכל תשובה תתקבל בברכה), האם
יכול להיות שכולם טועים ושרק הוא צודק?! ועל האדם להתבונן היטב על העניין הזה, ולנסות לענות לעצמו בכנות, האם הוא באמת חושב, שרק הוא צודק, ושהאמת האחת נמצאת אצלו, ושכל שאר הדעות ששונות ... כל תשובה לשאלה הזאת תתקבל בברכה. ואם התשובה לשאלה הזאת, היא לא. דהיינו, אם האדם חושב שלא
יכול להיות שכולם טועים ושרק הוא צודק, הרי שעל האדם להתבונן שנית על הדעות שלו, ולנסות לראות האם ועד כמה הן האמת. ועל האדם להודות בכך, שהאמת שלו היא סובייקטיבית בלבד,
ושיכול להיות שהוא טועה. ואין הכוונה לומר שעל האדם לשנות את דעתו. ז"א גם אם
יכול להיות שאחרים צודקים, הרי שזה עדיין לא אומר שהאדם עצמו טועה. אבל זה כן אומר, שהאדם צריך לכבד גם את הדעות של האחרים. ועל האדם להמשיך בדרכו האישית ולפי האמת הסובייקטיבית שלו, וכל ... שהאדם אולי יגלה אמת אובייקטיבית כלשהי. ואם התשובה לשאלה היא הפוכה. ז"א אם האדם חושב שכן,
שיכול להיות שכולם טועים ושרק הוא צודק ושהאמת האחת נמצאת אצלו, הרי שבמקרה כזה על האדם להתבונן היטב על משמעות העניין הזה. ואין כאן כוונה לגרום לאדם לחשוב שאולי גם אחרים צודקים, אלא ... המחשבה שאומרת, שיתכן שכולם טועים ושרק הוא צודק. ועל האדם להתבונן בעניין הזה ולהבין, שנכון,
יכול להיות שאכן הוא צודק.
ויכול להיות באמת שכולם טועים ושרק הוא צודק. אבל, על האדם להבין שהמשמעות של זה היא, שיש שקר כ"כ גדול בעולם, ויש טיפשות כ"כ גדולה בעולם, שהיא יכולה לגרום לכל האנשים בעולם להאמין בשקר ... האמת האחת, בלי קשר למה שכולם חושבים או לא חושבים. אבל על האדם להתבונן על המחשבה שאומרת,
שיכול להיות שהוא צודק ושכולם טועים, ועל האדם להבין שהמשמעות של זה היא, שלפי המחשבה הזאת צריך לומר, שבעולם שלנו יש שקר כ"כ גדול, עד שכולם יכולים לטעות באיזו טעות. כי על העובדות אין ... וכאשר האדם מתבונן בדבר הזה, אז גם אם הוא בטוח שהוא צודק ושכולם טועים, הרי שהוא אמור להבין
שיכול להיות שגם הוא טועה. כי אם קיים בעולם שקר כ"כ גדול וטיפשות כ"כ גדולה, שמצליחה לרמות כ"כ הרבה אנשים, הרי
שיכול להיות שהאדם גם משקר את עצמו. וכמובן שהאדם יכול להתחיל להביא טיעונים, שכולם נגועים באינטרסים, ורק הוא היחיד בעולם שאין לו אינטרסים וכיו"ב הסברים שונים, אבל גם האנשים אחרים ...