... הוא תמיד יהיה חסר את שאר הדברים שהוא לא. והשלמות היא החיבור של ההפכים, דהיינו, הנקודה שבה האדם
מסוגל להכיל בתוכו שני דברים שהפוכים זה מזה בבת אחת. והשכל הזה
שיכול להכיל את ההפכים, הוא השכל הגדול ביותר שקיים. והאדם מגיע לשכל הזה, רק אחרי שהוא מבין בשכלו את כל מה שביד היכולת של השכל ... ואחרי שהאדם מבין את כל מה שהשכל האנושי שלו מסוגל להבין, אז הוא רואה שההפכים מתחברים. ואז הוא
מסוגל להכיל בתוכו את עניין החיבור של ההפכים. וכאשר האדם
מסוגל להכיל בתוכו את ההפכים, המשמעות של כך היא שהוא
מסוגל להכיל בתוכו רגשית ושכלית, כל דבר וכל מצב, ועל ידי זה הוא חווה את השלמות. כי כל זמן שהאדם לא
מסוגל להכיל בתוכו כל דבר, הוא לעולם יהיה חסר את מה שהוא לא
יכול להכיל. אך כאשר האדם
מסוגל להכיל בתוכו כל דבר, על ידי זה הוא חווה את השלמות ונמצא בנקודת השלמות. ומי שיתבונן בעניין יראה, כי כל דבר בעולם, יש דבר ... יותר ממנו. כך שלכל הדברים שבעולם, אין סוף, ותמיד אפשר להתקדם עוד ועוד. אבל, כאשר האדם משיג את היכולת
להכיל בתוכו את ההפכים, זאת נקראת השגת האין סוף. כי היכולת
להכיל את ההפכים, מהותה היא היכולת לאחד את הדברים. ואם האדם מסוגל לתפוס שני דברים הפוכים, כדבר אחד, הרי שהוא בעצם בנקודה של ... שאין ביכולת שלו להרים אותו, שהדבר הזה רק יגרום לו לנזק. והאדם צריך שתהיה לו את היכולת השכלית והרגשית
להכיל את השכל הזה. ומי שאין לו את היכולת השכלית הזאת, הוא בעצם מנסה להעמיס על כלי הקיבול השכלי והרגשי שלו, מעבר למה שהוא
יכול להכיל. ולכן על האדם ללכת אחרי נקודת האמת שלו. דהיינו, על האדם לחפש את האמת שלו, וללכת אחרי נקודת האמת שלו. ועל ידי זה ... לא מושלם. ואם יש דבר טוב יותר, הרי שהדבר הנוכחי הוא לא מספיק טוב. והשלמות היא הנקודה שבה האדם
מסוגל להכיל בתוכו את הרע, ועדיין להרגיש טוב, ואז ממילא אין יותר להיכן להתקדם. ואף על פי כן , למרות שאין להיכן להתקדם, הרי ש ... ממילא כל הדברים שבאמצע מתחברים גם הם, וממילא אין יותר להיכן להתקדם. אבל, עדיין אפשר להתקדם בעוצמה של
יכולת הכלת ההפכים. כי יש אין סוף (אמיתי) של עוצמה עד כמה האדם
מסוגל להכיל בתוכו את ההפכים. כי יש שני מצבים. או שהאדם
מסוגל להכיל בתוכו את ההפכים, או שלא. אבל אחרי שהאדם כן
מסוגל להכיל בתוכו את ההפכים, הרי שעכשיו הוא יכול להתקדם בהגדלת היכולת הרגשית שלו
להכיל את השלמות ואת ההפכים. והדבר דומה לאין סוף אחד שגדול יותר מאין סוף אחר. כי כאשר מחברים את ההפכים, הרי שזהו אין סוף. כי ... הטוב האמיתי וכולי, עכשיו הוא מתחיל לחיות את החיים באמת. כי כל זמן שהאדם לא הגיע אל הנקודה הסופית של
הכלת ההפכים, הרי שהוא כל הזמן עובר שינויים והוא כל הזמן משתנה. וכאשר האדם מגיע אל
הכלת ההפכים, הרי שהוא מפסיק להשתנות. ולמה משנה להיכן יתקדם האדם אחרי שהוא הגיע אל הנקודה הרחוקה ביותר, הרי שתמיד הוא יישאר ... של האין סוף הוא, שגם אם האדם יפסיק להתקדם, הרי שהוא יכול לחיות לנצח עם היכולת השכלית והרגשית שלו
להכיל את האין סוף. כי כאשר האדם מגיע לנקודת האין סוף, לאחר מכן הוא כבר אינו חסר דבר. והוא חווה את השלמות ושלמות מלאה, והוא יכול ליהנות מכל רגע ורגע מחדש, גם בלי להתקדם בעוצמת
ההכלה של האין סוף. אבל, הדבר הטוב בכל הסיפור הוא, שכאשר האדם מגיע למצב שבו הוא לא צריך יותר כסף, מאחר שכל הכסף שבעולם שלו, אז ... כי הזמן עושה את שלו. וכל רגע שעובר על האדם בתוך השלמות, הדבר הזה גורם לכך שברגע הבא הוא יהיה
מסוגל להכיל את השלמות בצורה חזקה וגדולה עוד יותר. וכאשר האדם מגיע אל השלמות, אז השלמות רודפת אחריו וכל הזמן הוא מרגיש יותר טוב מאשר ברגע הקודם. ונוסיף, כי עיקר תחושת הטוב של האדם, באה לידי ביטוי בכך שהוא
מסוגל להכיל בתוכו את ההפך של הטוב, שהוא הרע. כי אדם רגיל לא
מסוגל להכיל בתוכו רע. והאדם בורח כל הזמן מהרע אל הטוב. וכאשר האדם מגיע אל השלמות, הדבר הזה בא לידי ביטוי בפועל, בעד כמה רע הוא
מסוגל להכיל בתוכו, ועדיין להרגיש טוב.
ולהכיל רע, משמעותו היא הרעיון שביארתי מספר פעמים, כי השלמות לדוגמא, היא כאשר האדם מסוגל גם להיות שמח בחלקו בשלמות, וגם תוך כדי ... קדימה. שאלו שני הפכים. והיכולת של האדם לרצות, תוך כדי זה שהכל טוב בעיניו באותה המידה, זאת היכולת
להכיל את הרע. וככל שהאדם הופך להיות יותר מושלם, כך הוא מסוגל להיות יותר לא מושלם, ואף על פי כן להישאר מושלם. וככל שהאדם מבין ... מחוברים. וכל זמן שהאדם לא מסוגל לכעוס ולהרגיש רע, תוך כדי זה שהוא מרגיש שמחה וטוב, הרי שהוא לא
מסוגל להכיל בתוכו את ההפכים וכולי. ועיקר הכבוד והגדולה של האמת, היא שהיא מסוגלת
להכיל בתוכה את השקר, ואף על פי כן להישאר אמת. כי האמת כ"כ חזקה, עד שהשקר יכול להיות קיים, ואף על פי כן האמת תוכ