... צורה כלל. כי מאחר שאין שום דבר
שיכול להיות קיים בלי מהותו, הרי שזה אומר,
שלא יכולה להיות שום צורה כלל, אלא רק מהות בלבד. כי אם כל הצורה כולה, היא עשויה ממהותה, אז כיצד זה שיש הפרדה בין הצורה לבין מהותה. ... חסרת כל צורה, ומאחר ששום דבר לא
יכול להיות קיים בלי מהותו, ממילא זה אומר,
שלא יכולה להיות קיימת שום צורה. כי במהות אין שום צורה. ואם אין שום קיום בלי המהות, הרי שאין קיום לצורה. וא"כ היש איננו, והדבר ... המהות היא אין, ממילא זה אומר, שלא
יכול להיות שהיש ישנו, ומוכרח שהוא איננו כמו מהותו. ולכאורה אפשר לומר, שהיש חסר מהות שנפרדת ממנו, והוא עצמו מהותו. וזה, הוא דבר ... שיש רק צורה אחת של מהות, וא"כ לא
יכולות להיות ריבוי צורות. וכאשר אין ריבוי צורות, אין נפרדות, ואין יש, וא"כ הכל אין. כי המהות של המציאות היא אחת, כי המצוי ... אחת ממש, הרי שממילא זה אומר, שלא
יכול להיות שהיש ישנו. כי לא
יכול להיות יש מאין. ומאחר שהמצוי הראשון הוא האין, הרי שלא
יכול להיות יש. והסיבה שלא
יכול להיות יש מאין, היא משום שאלו שתי מהויות שמנוגדות זו לזו. וכיצד האין יהווה את היש?! והאין
יכול להוות ריבוי של אין, שהוא ממילא ישות אחת. כי אין נפרדות באין, ולכן כל האין, הוא ישות אחת של אין. אבל האין לא
יכול להוות את היש, משום שזאת מהות שונה ונפרדת בתכלית הנפרדות והשינוי, מהמהות של היש. וא"כ, מאחר שהאין הוא המצוי הראשון, א"כ היש ...